اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ایجاد نشاط اجتماعی مهم‌ترین برنامه‌ وزارت ارشاد است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت انجمن‌های هنری، تقویت حوزه‌های هنری و ایجاد نشاط اجتماعی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارشاد است که در ادارات کل استان‌ها نیز باید به آن توجه ویژه شود.

ایجاد نشاط اجتماعی مهم‌ترین برنامه‌ وزارت ارشاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عبدالهادی فقهی‌زاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ عمومی و ملی و همچنین فرهنگ دینی و اسلامی برنامه‌های متعدد تدوین و به استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی افزود: نشاط و شادابی هیچ فاصله و شکافی با دینداری ایجاد نمی‌کند و در آموزه‌های دینی نیز به آن توصیه ویژه‌ای شده است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تقویت انجمن‌های هنری، تقویت حوزه‌های هنری و ایجاد نشاط اجتماعی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارشاد است که در ادارات کل استان‌ها نیز باید به آن توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ارزشمندی است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت‌های ارزشمند بیش از گذشته توجه داشته باشد.

زبان هنر بهترین ابزار برای مقابله هوشمندانه با آسیب‌های اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مقابله هوشمندانه با آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از زبان هنر باید در اولویت اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

بهروز اکرمی نیز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: به منظور موفقیت در تمامی عرصه‌های جامعه باید به مقوله و ساختار فرهنگ  توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه در کشور ۲۷ ارگان مرتبط با فرهنگ جامعه در بدنه دولت و خارج از بدنه دولتی فعالیت می‌کنند، افزود: به منظور مرتفع کردن مشکلات جامعه و ارتقا و توسعه فرهنگ باید برای نهادهای فرهنگی خروجی تعریف کرد.
اکرمی تصریح کرد: استان مرکزی مهد مفاخر و فرهیختگان است و نیاز است در این راستا نخبه پروری و به جامعه بشری عرضه کنیم که ارشاد اسلامی یکی از نهادهایی است که مسئولیت این مهم را برعهده دارد.
وی با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در استان گفت: نمی‌توان منکر مشکلات اقتصادی در کشور شد اما می‌توان با ابزار و زبان هنر از دغدغه‌ها و مشکلات مردم کاست.
اکرمی اظهار داشت: باید در جامعه جنب و جوش، انگیزه ایجاد کرد و رخوت و سستی در جامعه را از بین برد و این مهم نیازمند تدوین برنامه دقیقی است.
اکرمی بر افزایش سرمایه اجتماعی و مقابله هوشمندانه با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: ایجاد نشاط اجتماعی تنها منوط به برگزاری موسیقی نیست و مسابقات قرآنی نیز می‌تواند نشاط اجتماعی را ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: زبان هنر بهترین زبان به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه است و انتظار می‌رود به این مقوله بیش از پیش توجه شود.

بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است می‌طلبد از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان بهره‌گیری کنیم.
حجت‌الاسلام عباس دانشی با اشاره به نخبگان و مفاخر استان نیز بیان کرد: باید در استان نخبه پروری  و بسترهای لازم را در این راستا فراهم کرد.
وی تصریح کرد: چنانچه مدیران، منتقدان و فرهنگیان در جامعه به مسئولیت‌های دینی ، فرهنگی و انقلابی توجه کنند قطعا به موفقیت‌های بالایی می‌توان دست یافت.

دانشی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف خود در اداره ارشاد گفت: با توجه به اینکه انجمن‌ها در استان در محرومیت هستند باید بسترهای لازم را برای تقویت انجمن‌های تخصصی فراهم کرد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول