اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاددانشگاهی کشور مطرح کرد

تولید برترین نژاد گوسفند در ایران/ اصیل‌سازی در دستورکار است

رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: طبق اقدامات دانش‌بنیان انجام شده توسط جهاددانشگاهی در مرکز رویان، تولید برترین نژاد گوسفند در این مرکز آغاز شده است.

تولید برترین نژاد گوسفند در ایران/ اصیل‌سازی در دستورکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، سیدحمید طیبی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز، اظهار داشت: باید سعی کنیم تا از منابع اوقاف به شکل درستی استفاده شود.

وی افزود: فقدان سرمایه در سازمان جهاددانشگاهی موجب شده تا به سمت تجاری‌سازی‌های بزرگ نرویم اما در مواقعی که کمک‌های مردمی باشد همراه و پیشگام خواهیم بود.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه نسبت به علم نگاهی کاربردی داریم، گفت: باید شرایطی فراهم آورد تا علم به شکل صنعتی و نیمه صنعتی در جامعه درآید.

وی اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد تا در چند حوزه مشخص همچون خدمات مهندسی، دام و طیور، صعنت پزشکی با نگاه علمی اقدام کنیم و در این میان تحقق منابع مالی و تأمین زیرساخت‌ها توسط اوقاف انجام خواهد شد.

طیبی با اشاره به اینکه در راستای ثمربخشی دانش و علم فعالیت خواهیم کرد، ادامه داد: باید نظارت و پیگیری شدید بر پروژه‌ها داشته باشیم و از هرگونه کم‌کاری و کوتاهی پرهیز کرد.

وی به نبود تحریم در حوزه دانش‌افزایی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید با افزایش تولیدات بچه‌ماهی در کشور همراه شویم و تولید ماهی در قفس را به سالانه 200 هزار تن برسانیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه توسعه تکنولوژی در دستورکار است، ادامه داد: تولید صنعت نژاد برتر گوسفند و اصیل‌سازی این تولیدات از جمله اقداماتی است که توسط جهاددانشگاهی صورت خواهد گرفت؛ در این رابطه مرکز رویان اقداماتی انجام داده است.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت نیز خدمات خوبی ارائه کرده‌ایم که نمک‌زدایی از نفت در این رابطه انجام می شود؛ همکاری صندوق توسعه ملی در راستای توسعه دانش نمک‌زدایی نیز مصوب شده است و در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول