اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان خبر داد

خدمات‌دهی پژوهشگاه رویان به ۳۱ کشور/ بیش از ۸۰ درصد بیماران از کشورهای همسایه هستند

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان گفت: در سال‌های گذشته ۳۱ کشور برای درمان ناباروری و سلول‌درمانی از پژوهشگاه رویان خدمات دریافت کردند.

خدمات‌دهی پژوهشگاه رویان به ۳۱ کشور/ بیش از ۸۰ درصد بیماران از کشورهای همسایه هستند

مرتضی ضرابی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان از تمام خانواده‌هایی که در آستانه تولد نوزاد هستند خواست تا با ذخیره‌سازی خون بند ناف در تحقق طرح ارتقای سلامت که در قالب بیمه بیولوژیک است، اقدام کنند.

عضو هیأت مدیره علمی پژوهشگاه رویان بیشترین مورد استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف را بیماری‌هایی با منشأ خونی عنوان کرد.

ضرابی افزود: این سلول‌ها در بیماران تالاسمی و انواع سرطان‌های خونی بیشترین استفاده را دارند و بر اساس تحقیقات انجام‌شده در پتانسیل درمان 70 نوع بیماری مؤثر خواهد بود.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی در سایر کشورها را جذب بیمار و درمان آن در کشور بیان و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته 31 کشور برای درمان ناباروری و سلول‌درمانی از پژوهشگاه رویان خدمات دریافت کردند که بیش از 80 درصد بیماران از کشورهای همسایه بودند.

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان اضافه کرد: در حال حاضر چند خدمات سلول‌درمانی در پژوهشگاه رویان در حال انجام است و مبتلایان به بیماری آرتروز شدید زانو، پوستی، چین و چروک، ضایعات قرنیه و بیماران قلبی ازجمله افرادی هستند که می‌توانند از خدمات درمانی این سلول بهره‌مند شوند.

ضرابی، خودنوزایی و تمایز یا تخصصی شدن را از ویژگی‌های سلول‌های بنیادین برشمرد و گفت: این سلول‌ها می‌توانند برای مدت طولانی بازتولید کنند و نیز تحت شرایط خاصی در بدن و یا در آزمایشگاه به انواع سلول‌ها تبدیل شوند.

وی سلول‌های بنیادی جنینی، سلول‌های بنیادی بالغان و سلول‌های بنیادی خون بند ناف را از انواع سلول‌های بنیادی دانست و گفت: حجم خون موجود در بند ناف و جفت حدود 80 تا 200 میلی‌متر است و تنها پنج تا 10 دقیقه برای استفاده از خون موجود در بند ناف زمان تعیین شده است و بیش از این، خون لخته خواهد شد.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول