اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حجت‌الاسلام غلامی در چهارمین نشست روانشناسی اسلامی :

روانشناسی اسلامی بیش از دیگر علوم انسانی وارد میدان عمل شده است

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا، روند رشد علوم انسانی اسلامی را قابل قبول دانست و گفت:روانشناسی اسلامی در کنار رشته تعلیم و تربیت اسلامی در سال‌های گذشته بیش از سایر رشته‌ها با میدان عمل درگیر شده است.

روانشناسی اسلامی بیش از دیگر علوم انسانی وارد میدان عمل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی با موضوع روانشناسی اسلامی آغاز به کار کرد. در این نشست که صبح امروز (پنجشنبه ۲۹ آذر) با حضور اساتید برجسته روانشناسی اسلامی آغاز شد، حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: همزمان با هفته پژوهش و با هدف فراهم کردن زمینه همکاری و هم‌افزایی اساتید برای بسط و تعمیق علوم انسانی اسلامی و همچنین نقد و بررسی نظریه‌ها و نوآوری‌های علمی در این عرصه، چهارمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری این نشست و مباحثی که در آن ارائه می‌شود گویای این واقعیت است که روند رشد علوم انسانی اسلامی، روند قابل قبولی دارد و نهال علوم انسانی اسلامی در حال ثمردهی است.

غلامی با بیان اینکه رشته روانشناسی اسلامی جزء رشته‌های با سابقه علوم انسانی اسلامی بوده و همواره در حال گسترش است، اظهار کرد: این رشته سهل‌تر از سایر رشته‌ها بوده و نقش منحصر به فردی در تربیت فردی و اجتماعی بر عهده دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های صدرا افزود: روانشناسی اسلامی در کنار رشته تعلیم و تربیت اسلامی در سال‌های گذشته بیش از سایر رشته‌ها با میدان عمل درگیر شده و فرصت ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اینکه حضور جدی روانشناسی اسلامی در میدان عمل علاوه بر اینکه که می‌تواند ظرفیت‌های منحصر به فرد روانشناسی اسلامی برای حل مسائل فردی و اجتماعی را نشان دهد، می‌تواند به شناسایی و رفع نقاط ضعف و خلاهای نظری و کاربردی روانشناسی اسلامی هم کمک قابل توجهی داشته باشد.

* رشته روانشناسی بیش از سایر رشته‌ها نقد وقع شده است

در ادامه نیز عطاءالله رفیعی آتانی؛ دبیر علمی این نشست با اشاره به نقش کلیدی و با اهمیت روانشناسی اسلامی، این رشته را با آموزه‌های دینی و رفتار کنشگر در جامعه مرتبط دانست و هدف آن را آموزش مباحث پایه در کنار رشته جامعه شناسی ذکر کرد.

وی افزود: مقالاتی که در طول این چند سال ارائه شده، رشته روانشناسی بیش از سایر رشته‌ها مورد نقد واقع شده و برگزاری این جلسات نقش اثرگذاری در تعالی این رشته و ارائه آخرین و جدیدترین دستاوردهای علمی خواهد داشت.

چهارمین نشست اساتید برجسته علوم انسانی اسلامی با موضوع روانشناسی اسلامی با حضور اساتیدی همچون آذربایجانی، آیت‌الله غروی، جان بزرگی، تقوی،حجت الاسلام بشیری، حجت الاسلام کاویانی، کلانتری، خسرو باقری و جمعی دیگر از اساتید برجسته و با مشارکت بنیاد ملی خانواده، مرکز پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول