اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کارگردان فیلم کودک «افسانه گلاباد»:

کاستی‌های فنی فیلمم را قبول دارم/ از روانشناسی سررشته‌ای نداشتم

محمدرضا عباس نژاد درباره فیلم کودک «افسانه گلاباد» گفت: من قبول می‌کنم که به لحاظ فنی ما بی‌نقص نیستیم و ایرادات زیادی داریم اما این را هم درنظر داشته باشید که این فیلم تمام موزیکال بوده و سعی شده داستان حسنی همانطور که هست روایت شود.

کاستی‌های فنی فیلمم را قبول دارم/ از روانشناسی سررشته‌ای نداشتم

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، نشست خبری فیلم افسانه گلاباد با حضور محمدرضا عباس نژاد ، کارگردان، سید مهدی میرفخرایی تهیه کننده، امیرکیوان معصومی ، فلور نظری و مهشید میرفخرایی بازیگر برگزار شد.

در ابتدای نشست محمدرضا عباس نژاد با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت هایش از دهه شصت تاکنون کار بازیگری بوده ، افزود: آنچه برای من در این کار اهمیت داشت این بود که کاری تولید کنم مخاطب کودک با من ارتباط خوبی برقرار کند.

سپس فلور نظری با اشاره به موزیکال بودن کار گفت: مفاهیم با زبان موزیک و تصویر بهتر به بچه ها منتقل می شود دیشب خوشبختانه استقبال از کار خیلی خوب بود، همین نشان می داد بچه ها فیلم و سینما را دوست دارند. 

وی در پاسخ به سوال یک مدعو نشست درباره اینکه قصه حسنی می توانست با شرایط بهتر و مدرن تری روایت شود، گفت: قرار نبوده در این کار یک قصه قدیمی به مدرن تبدیل شود وگرنه شرایط ساختش تغییر می کرد.

 

امیرکیوان معصومی بازیگر نی عنوان کرد که فیلم در شرایط سخت تیر ماه و ماه مبارک رمضان فیلمبرداری شده درحالیکه بنده نیز از ناحیه پا دچار آسیب بودم با این حال خودش بچه ها را دوست دارد، خودش بچه است و دوست دارد بچه بماند.

میرفخرایی تهیه کننده با اشاره به اینکه نخستین کار را در زمینه سینمای کودک انجام داده است، گفت: یک فیلمساز کودک نخست باید به سراغ کودک درونش برود، شاید خیلی از کارها قوی تر از این نیز باشند اما من معتقدم که با سن کودک جلو رفتیم، فیلم کودک باید رنگ و موزیک داشته باشد من خیلی فیلم ها در همین جشنواره دیدم که مناسب سن آن رنج سنی که ادعای ساخت را داشتند نبود.

وی درباره برخی نقدها از قصه حسنی دراین فیلم گفت: قصه حسنی و سایر قصه ها مثل علی مردان خان و غیره داستانشان همین است مگراینکه بیاییم و آنها را تغییر دهیم.

در ادامه عباس نژاد در پاسخ به سوال روانشناسی یک استاد دانشگاه درباره اینکه خیلی صحنه ها روانشناسی نشده و در واقع آموزش صحیحی در این فیلم به مخاطب کودک داده نمی شود گفت: من خیلی از حوزه روانشناسی سررشته ندارم قبول دارم که فیلمم کاستی های زیادی دارم اما این را هم در نظر داشته باشیم که ما فیلم تمام موزیکال بعد از انقلاب نداشتیم بنابراین به لحاظ فنی انتقادات را می پذیرم اما داستان حسن کچل و مسائل اخلاقی و تربیتی آن مشخص است نکات در درونش نهفته شده است.

میرفخرایی بازیگر فیلم اولی گلاباد نیز گفت: از سوسن پرور تشکر می کنم که خیلی به من در این مسیر کمک کرد.

در پایان فلور نظری اظهار داشت که کار در یک فیلم موزیکال برای بانوان شرایط سخت تری را دارد چرا که باید مسائل زیادی رعایت شود گفتن دیالوگ ها با ریتم خودش شرایط خاصی را می طلبد که برای بانوان شاید سخت تر باشد، وی افزود: در نهایت نه سازندگان و نه ما ادعای فیلم عالی و بی نقص نداریم، همین که تا به اینجا مخاطبان راضی بودند خدا را شکر میکنیم امیدوارم بعد از اکران عمومی هم همینطور باشد و در آینده هم برای کودکان سرزمینمان بتوانیم کارهای بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول