اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید حسگرهای منعطف کاغذی برای لباس های عادی

محققان موفق به تولید نوعی حسگر جدید کاغذی شده اند که با نصب تعداد زیادی ازآن بر روی لباس یک فرد می توان تمام حرکات وی را ردگیری کرد. این دستاورد صنعت رایانه، رسانه و ورزش را متحول می کند.

تولید حسگرهای منعطف کاغذی برای لباس های عادی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل ازنیواطلس، تا پیش از این برای ردگیری و ثبت دیجیتال حرکات افراد تصویربرداری از آن با استفاده از دوربین های پیشرفته ضروری بود و علاوه بر این فرد مجبور بود همیشه در برابر دوربین حاضر باشد تا حرکات وی ثبت شود. اما در روش جدید دیگر نیازی به استفاده از تجهیزات گران قیمت، پیچیده و پیشرفته نیست.

حسگرهایی که به این شیوه به لباس چسبانده می شوند، کارکردهای مختلفی دارند و شتاب سنج، موقعیت سنج و غیره بوده و حتی نیازی به باتری برای تامین انرژی ندارند.

محققان دانشگاه کارنگی ملون که این حسگرها را تولید کرده اند می گویند تامین انرژی آنها با استفاده از امواج رادیویی صورت می گیرد و بنابراین مهم ترین چالش برای استفاده از حسگرهای پوشیدنی نیز برطرف شده است.

انتظار می رود در آینده از این لباس های مجهز به حسگر برای طراحی شخصیت های سه بعدی بازی های ویدئویی، تولید شخصیت های انیمیشن رایانه ای و حتی تسهیل طراحی سیستم های ورزشی برای حفظ تناسب اندام و غیره استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول