اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سرلشکر صفوی در کنفرانس وحدت اسلامی مطرح کرد

لزوم بکار‌گیری سنت نبوی و سیره علوی برای آزادی قدس شریف

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به روابط شیوخ سرسپرده برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: امروز پرده از چهره کریه و نفاق آلود برخی سران کشور‌های عربی برداشته شده و ملت‌های مسلمان را در معرض آزمونی تاریخی قرار داده است.

لزوم بکار‌گیری سنت نبوی و سیره علوی برای آزادی قدس شریف

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدیحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا در نشست نقش سادات که صبح امروز (دوشنبه ۵ آذر ماه) در سومین روز از اجلاس وحدت در هتل آزادی تهران برگزار شد، با بیان اینکه علما و روشنفکران جهان اسلام خصوصاً سادات به عنوان بدنه فعال امت اسلامی نقش مهمی در ساختار اجتماعی بر عهده دارند و در طول تاریخ نیز اینگونه بوده، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام و تداوم ۲۸ ساله آن توسط رهبر انقلاب، برکات هدایت، رهبری و مدیریت سادات، جریان تاریخ اسلام را در آستانه شکل‌گیری تمدن نوین قرار داده است. 

وی با بیان اینکه اکثر قیام‌های استقلال‌طلبانه و مبارزات ضد استعماری مردمی در تاریخ ۲۰۰ ساله‌ بلاد اسلامی از شمال آفریقا تا غرب آسیا به وسیله روشنفکران و مجاهدان انقلابی خصوصاً سادات رهبری شده است، افزود: در دوره حساس کنونی سلسله جلیله سادات در ایران و لبنان به عنوان زعیمان دفاع از بلاد اسلامی فتنه عظیم داعش و جراین تکفیر را به کمک مردم و دولتهای شام و عراق شکست دادند. 

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به شجاعت و درایت سادات در حل بحران‌های منطقه، آرمان وحدت امت اسلام را بیش از هر زمان دیگری دست یافتنی دانست و گفت: غلبه دلباختگان سنت نبوی و سیره علوی بر تفکر الحادی و انحرافی وهابیت تکفیری تفکر اسلام ناب را به عنوان یک ریسمان الهی منشور الهام‌بخش و نجات‌بخش فراروی امت اسلام قرار داده است و باید این سرمایه را در جهت آرمان آزادی قدس شریف به کار گیریم. 

وی ادامه داد: جمعیت سادات به عنوان سرمایه اجتماعی امت اسلام می‌تواند امت اسلام و جامعه جهانی را در کنار ملت مظلوم فلسطین و یمن قرار دهد. 

سرلشکر صفوی با اشاره به روابط شیوخ سرسپرده برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز پرده از چهره کریه و نفاق آلود آن‌ها برداشت شده و ملت‌های مسلمان را در معرض آزمونی تاریخی قرار داده که یا آزادی و اسلام را انتخاب کنند یا وابستگی به آمریکا و صهیونیسم را. 

وی گفت:‌ ملت‌های مسلمان با تجزیه و تحلیل رخدادهای چهار دهه گذشته درک کرده‌اند که نظریه مقاومت اسلامی تنها نسخه الهام‌بخش و عزت‌آفرین است که می‌تواند منجر به وحدت امت اسلام و شکست توطئه های استکبار، صهیونیسم و وهابیت شود. 

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه سادات هویت خود را از رسول اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: این پیوند معنوی و بین نسلی شجره‌ای طیبه را در ادوار تاریخ اسلام گسترش داده که جامعه مستضعفان و مظلومان جهان را به سمت ظهور عدالت هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از زمان حکومت‌های نامشروع بلاد اسلامی تا دوران معاصر، سادات و منسوبین اهل بیت در اقصی نقاط جغرافیای اسلام مورد ظلم قرار داشتند، یادآور شد: انقلاب اسلامی امنیت را به شجره طیبه سادات بخشید و این شجره طیبه را در رأس تأثیرگذاری بر تحولات قدرت آفرین جهان اسلام قرار داد. 

سرلشکر صفوی در پایان خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی صرفاً با نگاه امت واحده و با پیوند با قرآن و سنت نبوی و همچنین عترت طاهرینش قابل برپایی است. از این رو تفکر مقاومت اسلامی به عنوان ثمره انقلاب تنها منشور راهنما و مکتب الهام بخش برای آزادی قدس شریف و ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول