اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

شیخ نعیم قاسم در کنفرانس وحدت اسلامی:

ایران نماد و پیشتاز تحول اسلامی است/ وحدت بدون اعتقاد به مقاومت تحقق نمی‌یابد

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان، ایران را نماد تحول اسلامی دانست و گفت: مسأله فلسطین بالاتر از اشغال قدس، اشغال افکار و ارزش‌های معنوی است.

ایران نماد و پیشتاز تحول اسلامی است/ وحدت بدون اعتقاد به مقاومت تحقق نمی‌یابد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، افتتاحیه سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب و بیش از ۳۰۰ اندیشمند، سیاست‌مدار و هنرمند برجسته از ۱۰۰ کشور جهان صبح امروز شنبه ۴ آذر‌ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه مسأله فلسطین بالاتر از اشغال قدس، اشغال افکار و ارزش‌های معنوی است، بیان داشت: اشغالگران قدس به دنبال از بین بردن توان مردم منطقه با هدف تسلیم شدن امت اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه بعضی حکام دنیای اسلام به دنبال عادی‌سازی روابط با اسراییل هستند، افزود: هر سه گروه؛  سازش، رژیم صهیونیستی و آمریکا دست به دست هم داده‌اند تا فلسطین را در اشغال نگه دارند.

شیخ نعیم قاسم فلسطین را مسأله محوری جهان اسلام توصیف کرد و ابراز داشت: قدس قابل تقسیم به قدس شرقی و غربی نیست؛ فلسطین مثل برگ زیتونی است که قابل تقسیم نیست و قدس سرزمین مقدسی است که قابل جدا شدن نیست.

وی درباره تعریف وحدت گفت:‌ وحدت یعنی کنار هم باشیم و برای آزادی سرزمین فلسطین و نیز برای مقابله با دسیسه‌های بین‌المللی کنار هم بایستیم و از دیگران تبعیت نکنیم.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان جمهوری اسلامی ایران را نماد و پیشتاز تحول اسلامی دانست و تصریح کرد: این تحول در مسأله قدس و فلسطین همه معادلات را تغییر داد، به گونه‌ای که امروز دیگر فلسطین یک مسأله شخصی نیست. جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است تحریم‌های تحمیلی را تحمل می‌کند تحریم‌هایی که به دلیل مقاومت به ایران تحمیل اما در این ایام از هر زمان قوی تر شد و امروز برگزاری این کنفرانس در ایران نشانه ایستادگی در برابر آمریکا و حمایت از مقاومت و فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه احیای مقامت منجر به مقابله با پایگاه‌های اسرائیلی، آمریکایی و تکفیری در منطقه شده است، ادامه داد: آمریکا نمی‌تواند هضم کند که مقاومت ۴۰ سال است که سختی‌ها را تحمل می‌کند و در برابر اشغالگری می‌ایستد.

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه سخن از وحدت بدون اعتقاد به مقاومت تحقق نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: وحدت امروز به برکت رهبری آیت الله خامنه‌ای قوی است. ایشان محکم ایستاده و در برابر طوفان‌ها مقاوم است.

وی با بیان اینکه وحدت راه‌حل همه مشکلات جهان اسلام است، ادامه داد: موضع مقاومت حزب الله موضع همه طوایف لبنان است. ما پیروزی‌های زیادی به دست خواهیم آورد و خون مجاهدانمان را به ثمر می‌رسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول