اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مفتی اعظم سوریه در کنفرانس وحدت اسلامی:

امت اسلامی چندپاره شده و ضرورت وحدت بیش از پیش احساس می شود

مفتی اعظم سوریه وحدت کلمه را مهم‌ترین اساس دین اسلام توصیف کرد و گفت:‌ امروز امت اسلامی چندپاره شده و ضرورت وحدت بیش از پیش احساس می‌شود.

امت اسلامی چندپاره شده و ضرورت وحدت بیش از پیش احساس می شود

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، افتتاحیه سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب و بیش از ۳۰۰ اندیشمند، سیاست‌مدار و هنرمند برجسته از ۱۰۰ کشور جهان صبح امروز شنبه ۴ آذر‌ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

مفتی اعظم سوریه: چسباندن صفت تروریست به مقاومت یک تهمت است/ آزادسازی قدس باید دغدغه هر مسلمانی باشد

دیگر سخنران مراسم افتتاحیه، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه بود، وی وحدت کلمه را مهم‌ترین اساس دین اسلام توصیف کرد و گفت:‌ امروز ضرورت وحدت بیشتر لمس می‌شود، زیرا امت اسلامی چندپاره شده است. باید به دنبال اشتراکات برویم و امت اسلامی را وحدت ببخشیم.

وی با تأکید بر اینکه ملت اسلامی نباید در گرو منافع دیگران باشد، افزود: پیروی ما از مراکز قدرت موجب نابودی منافع می‌شود. بنابراین باید اختلافات را دور بیافکنیم. بر علمای امت واجب است که کمک کنند تا از اختلافات رها شویم.

حسون با بیان اینکه آزادسازی قدس از دشمنی که بر آن چنبره زده است باید انجام شود،‌ هر گونه تلاشی در خلاف این هدف را کمک به دشمن توصیف کرد و ابراز داشت: قدس قبله اول مسلمین است و آزادسازی قدس باید دغدغه هر مسلمانی باشد.

وی با اشاره به اینکه چسباندن صفت تروریست به مقاومت یک تهمت است، ادامه داد: آیا دخالت در امور داخلی یک کشور بدون رضایت رهبران آن کشور یکی از مصادیق تروریسم نیست؟ پس اولین هدف ما باید ریشه‌یابی پدیده تروریسم باشد.

وزیر دینی سابق تونس: امام خمینی (ره) عامل وحدت در جهان اسلام است

عبدالجلیل بن سالم وزیر دینی سابق تونس محور سخنانش را فلسطین قرار داد و خاطرنشان کرد: ما مسلمانان از مسأله مهمی به نام تقریب مذاهب اسلامی غافل شده‌ایم. هر چند که شاهد هستیم که شیعیان پرچم وحدت در جهان اسلام را برافراشته‌اند.

وی معمار کبیر انقلاب اسلامی را عامل وحدت در جهان اسلام دانست و افزود: تفکر و نگرش امام خمینی (ره)  هرگز بر اساس طایفه‌گرایی نبوده است. امروزه نیازمند حمایت و پشتیبانی جدی از اسلام هستیم. چرا که اسلام در معرض خطر است و دشمنان می‌خواهند آن را از بین ببرند.

وزیر دینی سابق تونس با تأکید بر اینکه مسأله فلسطین و قدس مسأله اصلی و ماهیتی جهان اسلام است، مسأله فلسطین را عالم وحدت اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است اندیشمندان و علما روشنگری کنند که دشمن می‌خواهد این مسأله فراموش شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی در ایران هدیه‌ای به همه ما است که تأکید دارد همواره توجهات به مسأله فلسطین ادامه داشته باشد. مسأله فلسطین یک محور تمام نمای امت اسلام است.

عبدالجلیل بن سالم اظهار داشت: یقین دارم که ارتش صهیونیستی شکست‌پذیر است و شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول