اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تأکید مسکو به استفاده از پول ملی در تعاملات تجاری با ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد مسکو و تهران در تلاش هستند تا با استفاده از پول ملی در تعاملات تجاری خود مانع از اثرگذاری خارجی شوند.

تأکید مسکو به استفاده از پول ملی در تعاملات تجاری با ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تأکید کرد، مسکو و تهران به سمت استفاده از واحد پول ملی خود در معاملات تجاری در حرکت هستند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه که در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، تأکید کرد، مسکو واقعا متأسف است که شبکه «سوئیفت» نیز از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی کرده و دسترسی تعدادی از موسسات مالی و اعتباری ایران را از این شبکه مالی قطع کرده است.

زاخارووا تصریح کرد، مسکو و تهران امنیت تعاملات اقتصادی و تجاری خود را تضمین خواهند کرد و این معاملات را از اثرگذاری خارجی حفظ خواهند کرد.

وی با اشاره به این موضوع گفت: «در رابطه با همکاری میان روسیه و ایران در بخش تعاملات بین بانکی باید تأکید کرد که این امر به طور مستمر و موثر در حال اتفاق است و کارگروه‌های اصلی در چهارچوب ساختاری دوجانبه برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی کار می‌کنند».

این دیپلمات روس ادامه داد: «مسکو تهران به خوبی به طور سازماندهی شده قبل از نهایی شدن توافق هسته‌ای ایران نیز برای حفاظت از روابط اقتصادی کاملا مشروع و قانونی خود از اثرگذاری‌های خارجی کار کرده و به این کار ادامه خواهند داد. این یک همکاری در حوزه مدیریت ریسک استاندارد است تا کانال‌های نقل و انتقالات مالی ایمن و قابل اعتمادی بوجود آید».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از مدتها قبل از پیروزی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا و روی کار آمدن در کاخ سفید تهدید کرده بود این کشور را از توافق هسته‌ای ایران خارج می کند سرانجام در اردیبهشت‌ماه سال جاری خروج رسمی واشنگتن از برجام را اعلام کرد.

اتحادیه اروپا و روسیه از زمان خروج آمریکا از برجام ضمن تأکید بر ادامه پایبندی خود به این توافق، متعهد شده بودند تا راهکاری برای حفظ منافع اقتصادی ایران با وجود بازگشت تحریم‌های آمریکا که رسما در تاریخ 5 نوامبر (14 آبانماه) اعلام شد، تلاش کنند اما هیچ یک از راهکارهای ارائه شده هنوز عملیاتی نشده است و نتوانسته هیچ منفعت اقتصادی برای ایران حفظ کند. یکی از راه‌های پیشنهادی استفاده از ارزهای ملی در تعاملات تجاری ایران با کشورهای دیگر بوده است.

تروریست‌ها در پایگاه «التنف» آمریکا در سوریه آموزش می‌بینند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهارات امروزش تأکید کرد، شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد، تروریست‌ها در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی «التنف» سوریه آموزش می‌بینند.

وی افزود: «در حقیقت، آنچنان که به ما گفته شده، یک پایگاه نظامی بزرگ آمریکا در آنجا راه‌اندازی شده درست در یک منطقه مهم استراتژیک در مناطق مرزی سوریه تا به بهانه مبارزه با داعش، اقداماتی علیه ایران صورت گیرد و به اصطلاح ایران را مهار کنند... این پایگاه در منطقه مرزی سوریه نزدیک مرزهای عراق و اردن و در فاصله اندکی از جاده بغداد دمشق قرار گرفته است که طبق اسناد موجود تروریست‌ها در آنجا آموزش می‌بینند».

روسیه بارها در گذشته نیز اعلام کرده که حضور ایران و روسیه در سوریه به درخواست مستقیم دولت مشروع این کشور انجام گرفته و علیرغم درخواست‌های مکرر کشورهای غربی برای خروج ایران از سوریه، این آمریکا و کشورهای غربی هستند که بدون مجوز دمشق و یا شورای امنیت به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند و هر چه سریعتر باید این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول