اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

یک مقام اتحادیه اوراسیا خبر داد

امکان استفاده از ارزهای ملی در معاملات اتحادیه اوراسیا از سال 2025

رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا با اشار به دستاوردهای جدی در کاهش وابستگی به دلار از برنامه تشویق کسب و کار برای استفاده از واحدهای مالی ملی خبر داد.

امکان استفاده از ارزهای ملی در معاملات اتحادیه اوراسیا از سال 2025

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «تیگران سارکسیان» رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا با اشاره به تشویق نمایندگان جامعه کسب وکار برای کاهش وابستگی به دلار اظهار داشت: شرایط مطلوب برای استفاده از واحدهای مالی کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2025 مهیا می‌شود.

وی گفت: به نظر من وابستگی بازارهای ارزی ملی کشورهای عضو اتحادیه در سال 2025 تقویت می‌شود و همچنین بستر حقوقی لازم برای توسعه کسب و کار ایجاد می‌شود.

این مقام گفت: طی چهار سال اخر معاملات با استفاده از واحدهای مالی ملی بین اعضای کشورهای اتحادیه به 47 رشد کرده و این دستاورد جدی می‌باشد اما برای ادامه توسعه بخش کسب و کار اقدامات دیگر هم در نظر گرفته شد.

سارکسیان تصریح کرد: با افزایش وابستگی بازارهای ارز و بهبود بستر حقوقی در اتحادیه بازار واحد ارزی ایجاد می‌شود و برنامه‌های آن با همکاری بانک‌های مرکزی و دیگر نهادهای دولتی در حال توسعه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به لزوم ایجاد شرایط مطلوب برای کسب و کار خاطر نشان کرد: اقدامات تشویق کارآفرینان جهت توسعه همکاری در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا طراحی شود و به ویژه معاملات تجاری در بازارهای منابع انرژی از جمله گاز نیز با استفاده از واحدهای مالی ملی انجام گردد.

شایان ذکر است که قرقیزستان، قزاقستان، روسیه، ارمنستان و بلاروس اعضای فعال اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند و همچنین این اتحادیه با جمعیت 180 میلیونی توافقنامه تجارت آزاد با ایران و چین دارند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول