اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اعلام کرد

افزایش 83 درصدی صادرات از مرزهای رسمی کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از افزایش 83 درصدی صادرات از مرزهای رسمی استان در سال جاری خبر داد.

افزایش 83 درصدی صادرات از مرزهای رسمی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین فیروزی پیش از ظهر امروز در همایش روز صادرات که در سالن پیامبر اعظم استانداری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز بزرگداشت صادرات و برای توسعه صادرات تشکیل شده و طبیعتا روز تکریم از زحمات همه دست‌اندرکاران صادرات کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: یک چرخه‌ای که دارای حلقه‌های مختلف است که نهایتا منتج به صادرات کشور می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ سال 97 صادرات استان کردستان نسبت به مدت مشابه 40 درصد افزایش پیدا کرد و  به عدد 707 میلیون دلار رسیده است.

فیروزی گفت: وقتی صادرات افزایش پیدا می‌کند یک نشان و علامت خوبی برای صادرات کشور است و ما خوشحال هستیم علی‌رغم همه مشکلات که در مسیر تولید در استان وجود دارد این میزان صادرات در استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اظهار کرد: صادرات از گمرکات استان 83 درصد افزایش داشته است و این‌ها شاخص‌های معتبر و خوبی است.

وی اذعان داشت: مرز باشماق از نظر حجم مبادلات مرزی یکی از مرزهای مهم کشور است که تا پایان مهرماه امسال 3.7 دهم میلیارد دلار حجم مبادلات مرزی بوده و نسبت به مدت مشابه 17 درصد رشد داشته است.

وی افزود:‌ از تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان درخواست کرد مسائل را بشکنند چون مسئله تا زمانی که بزرگ باشد حل آن سخت و مشکل خواهد بود.

وی با تاکید براینکه مشکلات و تنگناها که مطرح شد درسته ولی زمانی که به عنوان مسئله کلی و کلان به آن توجه می‌کنم احساس می‌شود که قابلیت حل ندارد، اذعان کرد: وقتی این مسئله را به بخش‌های کوچک تقسیم می‌کنیم قابلیت حل بیشتری دارد.

به گفته وی، برخی از مسائل در استان ملی است و نیاز به پیگیری آن در سطح ملی دارد که این مهم باید از سوی نمایندگان مردم در مجلس و مسوولان دنبال شود.

وی  خاطرنشان کرد: چون مبادلات ایران با کشور عراق با دلار نیست طبیعا فعالیت فعالین اقتصادی در این حوزه با چالش مواجه می‌شوند.

وی افزود:‌ ارتباط بین مجموعه نقش‌آفرین حوزه صادرات باید به صورت ارگانیکی تعریف شود چون ارتباطات مکانیکی در این راستا پاسخگو نخواهد بود.

وی اظهار داشت: همه فعالین و نقش‌آفرینان در حوزه صادرات باید ارتباط خود را به صورت ارگانیک تعریف کنند و در کوتاه‌ترین زمان به نیازهای این حوزه پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات در حوزه صادرات در داخل استان قابل حل است و باید با انجام هماهنگی‌های لازم این مشکلات را حل کنیم.

وی تصریح کرد: اقداماتی انجام شده ناکافی است استاندار هر روز وضعیت مرز را پیگیری می‌کند.

وی با تاکید براینکه مسوولان برای توسعه صادرات ریسک و جسارت به خرج دهند، گفت: بهترین خدمت در این حوزه اقتصادی در استان کردستان کمک به حوزه صادرات است.

وی خاطرنشان کرد: 30 هکتار زمین مربوط به مرز باشماق کم است و باید توسعه پیدا کند و در مورد بازارچه سیف هم از همه مسوولان نهادی کشور کمک گرفته‌ایم تا با مسوولان طرف عراقی هم جلسه برگزار کنیم.

وی اذعان کرد: موضوع حمایت از تولیدکنندگان در طول هفته گذشته چندین‌بار با مسوولان ارشد کشور صحبت شده و در حال پیگیری و رایزنی هستیم.

وی گفت:‌ در خصوص مشکلات مربوط به بازارچه مرز باشماق هم رایزنی‌ و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و به زودی زمینه رفع آن فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول