اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
دیدنوشت های یک اربعین اولی/ ۷ و پایانی

کربلا کعبه عشق است خدا می داند

از عمود 1295 به بعد مسیر ورود به شهر کربلا دو تا می شود، توجهات از اینجا به بعد بیشتر می شود و چشم ها گریان‌تر و عزم ها مصمم‌تر.

کربلا کعبه عشق است خدا می داند

موکب فارس؛ حمیدرضا تاجی: دیگر راهی به پایان مسیر نماینده صدها عمود پست سر گذاشته شده اند و انتظارها در حال به پایان رسیدن است.
دسته ها هم در حال عزاداری هستند.

 

 

از عمود 1295 به بعد مسیر ورود به شهر کربلا دو تا می شود، توجهات از اینجا به بعد بیشتر می شود و چشم ها گریان تر و عزم ها مصمم تر.

 

برخی صاحبان موکب ها اسفند دود می کنند و برخی دیگر زائران را از زیر قرآن رد می کنند.
چیزی دیگر به زمان دیدن ماه باقی نمانده است عمود 1407 جایی است که تصویر گنبد و گلدسته حرم حضرت عباس(ع) پیدا می شود.

 

دست ها به نشانه ادب بالا می‌رود  و برخی‌ها به ارباب با ادب خود سلام می کنند و برخی دیگر به خاک می‌افتند و سجده شکر می کنند.


در بین زائران هستند افرادی که خود را با همان لباس به حرم می رسانند و برخی دیگر مقیدند تا با انجام آداب زیارت وارد حرم شوند.
خیابان های منتهی به حرم از خیل جمعیت عاشقان سیدالشهدا لبریزند.

 ببن الحرمین این روزها شلوغ تربن جای جهان است؛ زمانی یزید می خواست نام و نشانی از این خاندان نباشد اما حالا یزیدیان هر تصمیمی هم بگیرند نمی توانند خللی در این مسیر ایجاد کنند.

 

دسته های عزاداری هم به هرزبانی وارد حرم می شوند، از نوحه‌های عربی، سینه زنی‌های هندی و پاکستانی تا دودمه‌های قدیمی فارسی و «ای اهل حرم سید و سالار نیامد، علمدار نیامد علمدار نیامد» و نوحه‌های قدیمی «ای ساقی لب تشنگان ای جان جانانم سقای طفلانم»

 

 

نوای زیارت اربعین در بین الحرمین طنین انداز است. اینجا زمان متوقف است، این مدت را جزو زندگی محسوب نمی کنند، اگر نیک بنگری می توانی امام زمانت را هم در این ایام اینجا ببینی.

 

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول