اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

موکب فارس  /  اخبار، گزارش ها و گفتگوها

دیدنوشت‌های یک اربعین اولی/2

کربلا کربلا ما داریم می‌آییم

پس از گذشت چند دقیقه رفتن در مسیر مهران، اولین موکب خودنمایی می کند؛ موکبی که روی آن نوشته شده است ۹۵۰ کیلومتر تا کربلا. موکبی که با پذیرایی از زوار ابا عبدالله، آنان را راهی می کند.

کربلا کربلا ما داریم می‌آییم

موکب اربعین؛ حمیدرضا تاجی: هر جدایی سخت است؛ اساسا انسان در مقابل هر تغییری مقاومت می کند و همین است که مرگ را برای انسان دشوار می کند.
حالا باید از فرزند، همسر و پدر و مادرت و همه تعلقاتت جدا شوی و قصد کنی تا چند روز همه را کنار بگذاری و همه فکر و ذهنت اربعین شود.
اما تنها چیزی که راه را آسان می کند شوق وصال است. وقتی میدانی تو هم یکی از سیاهی لشگران سپاه اربعین حسین(ع) هستی و گزارشگر این رویداد؛ رویدادی که تمام عالم تلاش میکنند آن را سانسور کنند.
همان هایی که کوچکترین تجمعات در اقصی نقاط ایران را تیتر اصلی رسانه خود می کنند اما در مقابل اجتماع بیست میلیونی اربعین سکوت می کنند.
موعد رفتن فرا می رسد، دوستان و همکاران برای بدرقه کاروان حاضر می شوند و هر کسی التماس دعا دارد.
یکی می گوید دعا کن به زودی این زیارت نصیب ماهم بشود، دیگری می گوید من را اختصاصی دعا کن. خانمی که می دانم ۲ بچه کنکوری دارد و فکر می کنم الان می خواهد بگوید برای قبولی کنکورشان دعا کن، می گوید دعا کن عاقبت به خیر بشوند، آن یکی می گوید برای مادرم هم دعا کن، دیگری هم می گوید برای خانه دار شدن ما دعا کن. اما دلنشین ترین التماس دعا را یکی از همکاران درگوشم گفت: دعای خاصی نمی خواهم فقط همینکه اسم من را یک بار از ذهنت بگذرانی برایم کافی است.
ساعت دیگر از ۱۵ هم گذشته، به طرف جنوب شهر حرکت می کنیم و از اتوبان شهید نواب به سمت آزادگان حرکت می کنیم و به سمت جاده ساوه.
مقصد مهران است. پس از گذشت چند دقیقه رفتن در مسیر مهران، اولین موکب خودنمایی می کند؛ موکبی که روی آن نوشته شده است ۹۵۰ کیلومتر تا کربلا. موکبی که با چای و بیسکویت زائران ابی عبدالله را راهی می کند.
مرد مسنی که در موکب قرار دارد از مسافران می خواهد قدم رنجه کنند و از پذیرایی استفاده کنند.

 

در راه و بخصوص در ورودی هر شهر موکبی تهیه شده است وبا چای و بیسکویت و آش مردم را بدرقه می کنند.

رباط کریم، ساوه، همدان، کرمانشاه همه و همه این شهر خودشان را تا حدی آماده پذیرایی کردند.

45 کیلومتری شهر مهران امامزاده ای  با کنیه ابوالحسن (ع) و مسمی به نام علی الخیر قرار دارد که دارای فضای با صفای است برای برای استراحت زوار.

 

نزدیک صبح شده است و روی تابلوی ورودی این شهر نوشته شده است: به شهر مرزی مهران خوش آمدید. هنوز از این تابلو خیلی فاصله نگرفتیم که خودروهای پارک شده در پارکینگ های اربعین خودنمایی می کند.

پس از صفوف طولانی وارد پایانه مرزی می شویم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول