اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ ۱۷ مهر ۹۷

«ضحاک» خوانش می‌شود/ «نام بُرده» با «هم‌هوایی» به ایرانشهر می‌آید

دو نمایش جدید تماشاخانه ایرانشهر با عناوین «نام‌بُرده» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی و «هم‌هوایی» به کارگردانی افسانه ماهیان به صحنه می‌آیند.

«ضحاک» خوانش می‌شود/ «نام بُرده» با «هم‌هوایی» به ایرانشهر می‌آید

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، «ضحاک» نام نمایشنامه‌ای است که پایان هفته جاری در برنامه «عصری با نمایش»، نمایشنامه‌خوانی می‌شود. این جلسه نمایشنامه‌خوانی با کارگردانی بیژن زرین روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ مهر ماه در خانه نمایش مهرگان برگزار می‌شود.

گروه اجرایی این نمایشنامه‌خوانی که معتقدند نمایشنامه «ضحاک» هرگز شرایط اجرا پیدا نمی‌کند، در جملات کوتاهی نوشته‌اند: «ضحاک نامی است که بر زبان نمی‌آید. ما تنها آن را می‌خوانیم؛ متنی متفاوت از نویسنده‌ای که... و تنها می‌توان خوانش این اثر را در پنجشنبه و جمعه نوزدهم و بیستم مهر ماه به نظاره نشست.»
این نمایشنامه با کارگردانی بیژن زرین و نقش‌خوانی حمیدرضا هدایتی، حمیدرضا بوسعدی، بابک قادری، شادی احدی‌فر، مریم قربانیان، شهاب ملک‌پور، مسعود انعامی، بهداد قادری، کیارش احمدزاده، بیژن زرین، نمایشنامه‌خوانی می‌شود. نمایشنامه «ضحاک» روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ مهر ماه ساعت ۱۵ در خانه نمایش «مهرگان» خوانش می‌شود.

سیزیف» به صحنه می‌آید

نمایش «سیزیف» به کارگردانی محمد برهمنی از روز چهارشنبه ۲۵ مهر در سالن سمندریان به صحنه می‌رود. این نمایش به نویسندگی محمدصادق گلچین عارفی و با بازی مهدخت مولایی و اسماعیل گرجی مطابق با جدول زمان‌بندی این مجموعه تا روز دوشنبه ۲۸ آبان اجرای عموم خود را ادامه خواهد داد.

پیش‌تر و در جدول سالیانه اعلام‌ شده از سوی تماشاخانه ایرانشهر اجرای نمایش «جهنم‌دره» به کارگردانی نادر برهانی مرند قید شده بود که طبق درخواست کارگردان مبنی بر انصراف و آمادگی نداشتن سایر گروه‌های رزرو، زمان اجرا با تصمیم شورای سیاستگذاری به دبیری حسین مسافر آستانه به این نمایش تعلق گرفت.

*علی‌اصغر دشتی نمایش «نام‌بُرده» را به ایرانشهر می‌برد

علی‌اصغر دشتی، سرپرست گروه تئاتر «دنکیشوت» تازه‌ترین اجرای خود را با عنوان «نام‌بُرده» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد. «نام‌بُرده» از تاریخ ٢٥ مهر تا ٢٨ آبان در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد.
علی‌اصغر دشتی نمایش «متاستاز» را در سال ١٣٩۴ به شکل گردشی در ٨ سالن تهران روی صحنه برد. دشتی در مورد «نام‌بُرده» نوشته است: «عواطف معاصر جمعی رویکردی بود که منجر به تولید «متاستاز» شد در «نام برده» از منظری دیگر عواطف معاصر را جستجو می کنیم.»

*افسانه ماهیان با اثرى جدید در ایرانشهر

افسانه ماهیان بازیگر و کارگردان تئاتر تازه‌ترین اثر خود را در تماشاخانه ایرانشهر سالن ناظرزاده کرمانی به روی صحنه می‌برد. وی پیش از این کارگردانی آثاری چون «هم هوایی»، «سه جلسه تراپی» و از «زیرزمین تا پشت بام» و « کوکوی کبوتران حرم » را برعهده داشته است.
جدیدترین اثر گروه تئاتر شیوه همچون آثار قبلی این کارگردان به موضوعی اجتماعی می پردازد و از ۴ آبان در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود ؛ بازیگران این اثر متعاقبا اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول