اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/16مهر97

تشکیل گروه نمایش فرهنگستان هنر/ «سیم و سرمه» دو اجرایی شد

طی حکمی از سوی سرپرست فرهنگستان هنر، علی منتظری به ریاست گروه نمایش و ادبیات نمایشی منصوب شد.

تشکیل گروه نمایش فرهنگستان هنر/ «سیم و سرمه» دو اجرایی شد

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، علی منتظری طی حکمی از سوی سرپرست فرهنگستان هنر به ریاست گروه نمایش و ادبیات نمایشی منصوب شد. همچنین محمود عزیزی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، بازیگر، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، تلویزیون و سینما به عنوان عضو دایمی گروه نمایش و ادبیات نمایشی منصوب شد.

علی نصیریان، مجید سرسنگی، تاجبخش فنائیان، بهزاد قادری، ایرج راد و نادر برهانی مرند نیز به پیشنهاد علی منتظری و حکم علیرضا اسماعیلی به مدت ۲ سال به عضویت گروه نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر منصوب شدند.

*سیم و سرمه دو اجرایی شد

نمایش «سیم و سرمه» به نویسندگی و کارگردانی روزبه حسینی که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، روزهای چهارشنبه هجدهم و پنجشنبه نوزدهم مهر ماه طی دو نوبت میزبان علاقه مندان است.

این نمایش روز چهارشنبه هجدهم مهر و نوزدهم مهرماه ساعت های 18 و 20 میزبان تماشاگران تئاتر است. این در حالی است که نمایش «سیم  و سرمه»  روزهای دوشنبه شانزدهم و سه شنبه هفدهم مهر ماه فقط ساعت 20 روی صحنه می رود. نمایش «سیم و سرمه» به نویسندگی و کارگردانی روزبه حسینی و بازی سیما شکری و میثم غنی زاده تا روز بیستم مهر ماه در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه می رود.

*‍ بازیگران خانواده امیر گلاستر در «شاه لیر»  شدند

خسرو شهراز، رحیم نوروزی، محمدرضا علی اکبری در «شاه لیر» اثر جاودان شکسپیر در نقش خانواده امیر گلاستر بازی می‌کنند. پس از قطعی شدن بازیگران خانواده لیر (مهدی سلطانی در نقش شاه لیر، الهام پاوه نژاد، بهاره رهنما و محبوبه تفضلی در نقش دختران شاه لیر)، بازیگران نقش های خانواده گلاستر نیز قطعی شدند. 

 خسرو شهراز در نقش امیر گلاستر، رحیم نوروزی و محمدرضا علی اکبری در نقش ادموند و ادگار (فرزندان گلاستر) نقش آفرینی خواهند کرد.پروژه بزرگ شاه لیر با بیش از یکصد تن بازیگر، نوازنده، همسُرا و عوامل صحنه، به کارگردانی مسعود دلخواه و آهنگسازی نادر مشایخی، از هفته آخر آبان ماه سال جاری در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

* تمدید مهلت ارائه خلاصه مقالات بررسی تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی
مدت زمان ثبت نام و ارائه خلاصه مقالات سمینار علمی _ پژوهشی با عنوان بررسی تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی تا 30 مهرماه تمدید شد.
متقاضیان شرکت در این سمینار می توانند، در سایت جشنواره به نشانی www.fitf.ir ثبت نام و چکیده اثر خود را بارگذاری کنند.
*20 مهرماه آخرین مهلت ثبت نام در بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر
طبق اعلام قبلی آخرین مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار در بخش نمایشنامه نویسی تا 20 مهرماه خواهد بود.
سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر از 22 بهمن تا 4 اسفند 1397 با دبیری نادر برهانی مرند برگزار خواهد شد.

*اعلام نتایج مرحله نخست مسابقه نمایشنامه نویسى جشنواره بین‌المللى تئاتر کودک

هیات داوران مسابقه نمایشنامه نویسی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پس از مطالعه و بررسیِ ۹۴ نمایشنامه‌ ارسال شده به این بخش، ضمن قدردانی از همه‌ی درام‌نویسانِ شرکت کننده و تلاش ارزنده‌ی آنان در خلق آثاری ارزشمند‌، ۱۰ اثر را برای مرحله‌ ارزیابى و داورى نهایی (پس از نشست با داوران و ارتقاء کیفى نمایشنامه ها) معرفى کردند.

۱۰ نمایشنامه راه یافته به مرحله دوم ارزیابی و انتخاب به شرح زیر معرفی شده اند: نمایشنامه شعله های خارک هیچگاه خاموش نمی شوند، نوشته عقیل جماعتی از خارک، نمایشنامه ترنج نوشته افسانه زمانی و نسرین خنجری از تهران، نمایشنامه کتاب خورها نوشته عماد نصرآبادی از مشهد، نمایشنامه فلی و فلامی نوشته محمدباقر نباتی مقدم از تهران، نمایشنامه لانتی موس نوشته بهداد بلیغ فر از تهران، نمایشنامه باید باهات حرف بزنم نوشته سارا تقوی از تهران، نمایشنامه تو دیگه کی هستی نوشته محسن عظیمی پویا از اراک، نمایشنامه شهر بی حساب، مردم خواب نوشته حامد مهیمنی از خارک، نمایشنامه ماه و ماهی نوشته سمیرا سلیمانی فارسانی از فارسان – چهارمحال و بختیاری و نمایشنامه مسیر خوشبختی نوشته اسماعیل رحیمی سروش از لاهیجان.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول