اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه شریف در رتبه نخست بین المللی سازی میان دانشگاه های کشور

مطابق ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین المللی سازی دانشگاه های کشور، دانشگاه صنعتی شریف با اختلاف زیاد در جایگاه نخست دانشگاه های کشور ایستاد.

دانشگاه شریف در رتبه نخست بین المللی سازی میان دانشگاه های کشور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، در اولین ارزیابی سالانه طرح ملی ارتقاء پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه به تراز بین المللی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی شریف با اختلاف زیاد رتبه نخست دانشگاه های ایران را در این طرح به دست آورد.

در این طرح، 42 شاخص مربوط به بین المللی سازی شامل شاخص های آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور رصد می شود و دانشگاه های واردشده به این طرح موظفند همه ساله گزارش پیشرفت خود را در ارتقاء این شاخص ها به وزارت عتف اعلام کنند.

در این راستا، دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته وارد این طرح شد و در اولین ارزیابی شاخص های دانشگاه ها، این دانشگاه با اختلاف زیاد موفق به کسب جایگاه اول در میان دانشگاه های کشور شد.
گفتنی است؛ مقرر شده در این طرح ملی، پس از حمایت 10 ساله وزارت عتف، 5 دانشگاه و 5 واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی ارتقاء یابند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول