اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تشکیل کارگروه صنعت و فناوری بومی سازی نمک زدایی آب دریا در دانشگاه شریف

کارگروه صنعت و فناوری بومی سازی نمک زدایی آب دریا در دانشگاه شریف برای بررسی ظرفیت و نحوه اجرایی کردن ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه کشور با حضور جمعی از متخصصین، بهره برداران، سرمایه گذاران بخش خصوصی، طراحان و سازندگان سامانه های نمک زدایی آب دریا در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل شد.

تشکیل کارگروه صنعت و فناوری بومی سازی نمک زدایی آب دریا در دانشگاه شریف

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، جلسه ای با هدف بررسی ظرفیت و نحوه اجرایی کردن ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه کشور و تبصره ذیل آن در خصوص انتقال فناوری های نمک زدایی آب به داخل کشور با حضور جمعی از متخصصین، بهره برداران، سرمایه گذاران بخش خصوصی، طراحان و سازندگان سامانه های نمک زدایی آب دریا و همچنین با حضور علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، شیروی از وزرات صنعت معدن و تجارت، سیاحی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سامانی از مرکز پژوهش های مجلس، جهاد دانشگاهی شریف و... در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در برگزار شد. 

در این جلسه مقرر شد اولین جلسه کارگروه صنعت و فناوری به دعوت وزارت صنعت، معدن و تجارت، با مشارکت انستیتو آب و انرژی، جهاد دانشگاهی شریف، تشکیل و گزارش نهایی برای نشست دوم سمپوزیوم در آذرماه 1397 تهیه و ارائه شود.

پیرو برگزاری نشست اول سمپوزیوم تحت عنوان «جایگاه و نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در تحقق ماده 36 برنامه ششم توسعه کشور (نمک زدایی آب دریا)» در 24 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف، تشکیل 5 کارگروه (دانشگاه ها و مراکز پژوهشی- صنعت و فناوری- سیاست، قانون گذاری و نظارت- محیط زیست و آمایش سرزمین- بهره برداری و نگهداری) مصوب و در دستورکار کمیته راهبری سمپوزیوم قرار گرفت. 
کارگروه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با صدور حکمی توسط معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ 30 مرداد ماه سال جاری به دانشگاه صنعتی شریف ابلاغ شد.

کمیته تخصصی نمک زدایی وزارت علوم با عضویت نمایندگانی از دانشگاهها و مراکز پژوهشی فعال در زمنیه نمک زدایی آب تشکیل و مقرر شد دبیرخانه آن با محوریت علی اصغر اعلم الهدی رئیس انستیتو آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف ایجاد و نسبت به انجام وطائف محوله اقدام کند. 

شایان ذکر است کارگروه‌های «محیط زیست و آمایش سرزمین» و «بهره برداری و نگهداری» نیز با مسئولیت اعضای کمیته راهبری قبلأ تشکیل و فعال شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول