اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

مدیر آسایشگاه کهریزک در گفت‌وگو با فارس خبر داد

هزینه ۵میلیاردی برای تهیه پوشک در کهریزک/صرفه‌جویی می‌کنیم

مدیر آسایشگاه کهریزک با اشاره به کاهش کمک خیرین نسبت به سال گذشته گفت: دو سال پیش 1.5 میلیارد تومان هزینه پوشک مددجویان شد چرا که روزانه 1835 پد بهداشتی استفاده می‌شود و حالا با این گرانی‌ها باید ۵میلیارد تومان هزینه کنیم.

هزینه ۵میلیاردی برای تهیه پوشک در کهریزک/صرفه‌جویی می‌کنیم

محمدرضا صوفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در رابطه با وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و تأثیر آن بر کمک‌های مردمی به آسایشگاه کهریزک، گفت: مسلماً وضعیت اقتصادی در جامعه بر ما هم تأثیر می‌گذارد به طوری که بسیاری از کمک‌ها نسبت به سال گذشته به کهریزک کم شده است.

وی ادامه داد: در عید قربان امسال در مقایسه با سال گذشته، 135 رأس گوسفند که در این ایام به آسایشگاه داده می‌شد،کمتر شده و در مراسم تاسوعا و عاشورای امسال نیز اهدای 800 رأس گوسفند کم شده است.

صوفی‌نژاد گفت: اعتقادات و باور مردم تغییری نکرده اما وضعیت اقتصادی بر این کمک‌ها اثر می‌گذارد و طبیعی است که اثرگذاری آن بر کهریزک هم باشد. چرا که زمانی که حال و روز و وضعیت مردم خوب است کمک‌ها نیز به کهریزک خوب می‌شود. 

مدیر آسایشگاه کهریزک در مورد کمبود پوشک در کهریزک نیز، گفت: دو سال پیش 1.5 میلیارد تومان هزینه پوشک مددجویان کهریزک شد چرا که روزانه 1835 عدد پد بهداشتی استفاده می‌شود.

وی گفت: اکنون نسبت به دو سال گذشته قیمت پوشک 2 تا 3 برابر شده که به حدود 5 میلیارد تومان در سال می‌رسد که باید آن را هزینه کنیم.

صوفی‌نژاد ادامه داد: اگر قرار باشد به همین وضع پیش برویم با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم، این در حالی است که تاکنون کارها با کمک و باور مردم پیش رفته است.

مدیر آسایشگاه کهریزک افزود: تمام مددجویان کهریزک از پوشک استفاده نمی‌کنند اما صرفه‌جویی را انجام می‌دهیم تا به جایی نرسیم که مجبور شویم از پارچه استفاده کنیم البته استفاده از پارچه هزینه 2 میلیاردی می‌خواهد که ما سعی می‌کنیم آن را صرف خرید پوشک کنیم چرا که استفاده از پوشک برای رفاه حال خود سالمندان و بیماران ساکن در کهریزک است و تاکنون از پارچه استفاده نکرده ایم.

وی گفت: دسته‌های عزاداری نسبت به سال گذشته در این ایام بیشتر شده و این نشان می‌دهد قداست، معنویت و باور مردم تغییری نکرده و به همین دلیل خیلی نگران نیستیم چون مردم ما را تنها نمی‌گذارند. 

مدیر آسایشگاه کهریزک گفت: شرایط پذیرش در کهریزک بی‌کسی و فقر است، 1750 نفر اکنون ساکن آسایشگاه هستند و حدوداً روزی یک نفر فوتی داریم که به تعداد فوت‌شدگان ورودی و پذیرش در کهریزک برقرار است و به این ترتیب پشت نوبتی نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول