اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اکرمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

برنامه‌ریزی تخصصی توسعه محیط‌های کار و مراکز نوآوری برای ۱۳۰ هزار دانشجوی علمی کاربردی استان تهران

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شرق تهران با اشاره به اشتغال به تحصیل ۱۳۰ هزار دانشجو در این استان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم با هدف توسعه محیط‌های کار و مراکز نوآوری برای این دانشجویان صورت گرفته است.

برنامه‌ریزی تخصصی توسعه محیط‌های کار و مراکز نوآوری برای ۱۳۰ هزار دانشجوی علمی کاربردی استان تهران

فرامرز اکرمی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شرق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان تهران گفت:‌ این آمار به دلیل تعداد متغییر دانشجویان ورودی و فارغ‌التحصیلان همواره متفاوت بوده و ثابت نیست ولی هم‌اکنون تقریباً ۱۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران مشغول تحصیل هستند.

وی درباره انتقاد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از تعداد کم مراکز رشد و علم و فناوری و نوآوری در استان تهران با توجه به پیشتازی این استان در امر آموزش کشور افزود: با تعاملاتی که با وزارت علوم صورت گرفته فرصتی جدید ایجاد شده است تا دانشگاه جامع علمی کاربردی مجوز برپایی مراکز نوآوری را صادر کند و وقتی این مراکز برای مدتی معینی فعالیت کنند می‌توانند به مراکز رشد و فناوری تبدیل شده و در حقیقت ارتقا یابند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شرق تهران تصریح کرد: ۱۲ مرکز نوآوری وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران در حال فعالیت هستند ولی یکی از برنامه‌های اصلی این استان توسعه، افزایش و ارتقای این مراکز است که البته این رویکرد براساس اسناد بالادستی دانشگاه جامع علمی کاربردی و شورای مرکزی آن و هیأت رئیسه آن است.

اکرمی درباره درخواست افزایش محیط‌های کار در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی به درخواست محمدحسین امید رئیس این دانشگاه اظهار داشت: مراکزی که وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده و از فرصت‌های کار جنبی برخوردار هستند در این دانشگاه زیاد است اما نیازمند ساماندهی و برنامه‌ریزی مناسبی برای این امر و اتخاذ رویکرد ویژه جهت اجرای آن هستیم به همین جهت تلاش داریم  تا از ظرفیت آموزش‌دیده‌های این دانشگاه برای افزایش اشتغال در کشور استفاده حداکثری شود.

وی درباره آموزش سربازان در مراکز دانشگاه علمی کاربردی جهت افزایش مهارت آنان گفت: با مصوبه ستادکل نیروهای مسلح که براساس توافق صورت گرفته با دانشگاه جامع علمی کاربردی به زیرمجموعه‌های آن اعلام شده سربازان می‌توانند فرصت‌هایی  را برای افزایش مهارت در طول خدمت سربازی خود پیدا کنند که این موضوع از طریق وجود تعداد زیادی از مراکزی که ماهیتاً وابسته به وزارت دفاع، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی و انتظامی هستند فراهم خواهد شد. ضمن اینکه مراکز استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی هم در خدمت این تفاهم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول