اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اکرمی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

نحوه گزینش دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه علمی‌کاربردی/ پذیرش کاردانی در ۸۱۵ رشته‌محل

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شرق استان تهران گفت: گزینش دانشجویان در دوره‌های دانشگاه علمی‌کاربردی به این صورت است که در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم، نوع دیپلم و سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان، بومی بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.

نحوه گزینش دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه علمی‌کاربردی/ پذیرش کاردانی در ۸۱۵ رشته‌محل

فرامرز اکرمی رئیس دانشگاه علمی کاربردی شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام متقاضیان پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اعلام شده است، گفت: ثبت نام متقاضیان برای پذیرش در این دوره‌ها تا پایان امروز یکشنبه ۲۸ مرداد ۹۷ ادامه دارد و در صورت لزوم تمدید می‌شود.

وی افزود: تمام داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند، می‌توانند در پذیرش این دوره‌ها ثبت نام و شرکت کنند.

به گفته وی، با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال (۲۲ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام، کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) دریافت کنند.

اکرمی در رابطه با چگونگی گزینش دانشجویان اظهار داشت: گزینش به این صورت است که در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم، نوع دیپلم و سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان، بومی بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شرق استان تهران گفت:  ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی پس از ثبت‌نام دوره‌های کاردانی از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود.

وی افزود: از میان حدود 175 مرکز فعال علمی کاربردی استان تهران، 130 مرکز با  1349 کد رشته محل آمادگی خود را برای پذیرش دانشجو مهرماه سال تحصیلی 97-98اعلام کرده‌اند. دوره های کاردانی شامل 815 کد رشته محل و دوره های کارشناسی شامل 534 کد رشته محل است. 

اکرمی اظهار داشت: رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی به طور کلی ذیل چهار گروه آموزشی شامل کشاورزی، مدیریت و خدمات، صنعت و گروه فرهنگ و هنر، رشته‌های علمی کاربردی بسیار وسیعی را شامل می شوند.

وی افزود: امسال 38 مرکز علمی کاربردی دولتی استان تهران از پذیر دانشجو منع شدند، براساس آخرین اطلاعات در مهر ماه 130 مرکز آموزش علمی کاربردی در 380 رشته مختلف و 1349 کد رشته محل در سطوح کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو خواهند داشت. درحال حاضر مراکز علمی-کاربردی ما در استان تهران حدود 130 هزار دانشجو دارند.

به گفته اکرمی، براساس آنچه که از طرف حوزه گسترش واحد استانی دانشگاه گفته شده سال 96 نسبت به سال 95 مراکز در استان تهران به طور نسبی و با توجه به کاهش مراکز پذیرنده، افزایش پذیرش دانشجو داشته اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول