اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

جاماندگان کنکور و استارت برای حرکت در مسیر جدید

افرادی که در کنکور قبول نشده‌اند می‌توانند با برنامه‌ریزی بهتر برای کنکور سال آینده تلاش کنند یا مسیر موفقیت خود را تغییر دهند.

جاماندگان کنکور و استارت برای حرکت در مسیر جدید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نتایج کنکور سراسری سال ۹۷ هم اعلام شد و این روزها برخی شادمان به دنبال ثبت‌نام در رشته و دانشگاهی که قبول شده‌اند هستند و برخی دیگر که در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته نشدند غمگینند.

آن‌ها که مشغول ثبت‌نام در دانشگاه هستند این روزها شادمان‌ترین افرادند و شاید فقط بتوان به آن‌ها گفت موفق باشید و برای موفقیت بیشتر تلاش بیشتر لازم است پس این قبولی را پایان راه ندانید و بدانید که تازه اول راه است.

اما آن‌ها که قبول نشده‌اند نیز باید سریع‌تر از فاز غم جدا شده و گذشته را فراموش کنند و به زمان حال بازگردند، یا دوباره بخوانند و سال آینده شانس خود را با تلاش بیشتر امتحان کنند یا راه دیگری جز کنکور را انتخاب کنند چرا که موفقیت جز از طریق کنکور هم ممکن است، اگر تلاش و هدف باشد.

* توصیه کارشناسان به قبول نشدگان کنکور

کارشناسان برای افرادی که در کنکور قبول نشده‌اند توصیه‌هایی دارند.

کارشناسان عقیده دارند که این افراد باید از فاز افسوس خارج شوند و در زمان حال و موقعیت کنونی‌ تمرکز کنند.

به طوریکه اگر به کنکور و قبول نشدن در کنکور فکر کردند خودشان را به نوعی جریمه کنند و اجازه ندهند این فکر به ذهنشان خطور کرده و آزارشان دهد.

این افراد باید سریع‌تر برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشندو با برنامه منطقی برای آینده از حال لذت ببرند.

اگر می‌خواهند دوباره در کنکور سال آینده شرکت کنند باید با تحقیق بیشتری وارد شوند. درباره رشته محل مورد علاقه‌شان بیشتر مطالعه کنند، سراغ استادان و فارغ‌التحصیلان موفق رشته مورد نظر بروند.

با در نظر گرفتن اهداف کوچک‌تر، در به دست آوردن هدف اصلی‌ کوشا باشند.

زمانی که برای حل مشکلی در تلاش هستند،‌ ممکن است آن قدر درگیر یافتن راه‌حل شوند که ناخواسته کارهای جانبی بسیار زیادی را به آن اضافه کنند، اما باید بدانند که این کار تنها سبب آزار آن‌ها می‌شود.

این افراد باید ببینند که چه چیزی در زندگی‌‌شان اولویت دارد ابتدا همان را انجام دهند و از انجام هر کاری که وقت و هزینه را تلف می‌کند و هیچ حاصلی برایشان در بر ندارد بپرهیزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول