اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

یزدان‌مهر در گفت‌وگو با فارس خبر داد

وجود 63 خوابگاه سطح یک و برنامه‌ریزی برای افزایش آن تا پایان سال تحصیلی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و کار جهادی به دنبال آن هستیم که تعداد خوابگاه‌های سطح یک و دو دانشگاه‌های کشور را افزایش دهیم، گفت: 63 خوابگاه دانشگاه‌های کشور در سطح یک قرار دارند که در سال جدید تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

وجود 63 خوابگاه سطح یک و برنامه‌ریزی برای افزایش آن  تا پایان سال تحصیلی

ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی دقیق و کار جهادی ارتقای سراهای دانشجویی را در سال‌های اخیر در دستور کار خود قرار داده‌ایم گفت: در سال 95 متاسفانه 65 خوابگاه دانشگاه‌های کشور در سطح 5 بودند اما با اقدامات انجام شده در سال 96 دیگر هیچ خوابگاهی در این سطح وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه 176 خوابگاه در مراکز آموزش عالی کشور در سطح 4 هستند این در حالی است که در سال ماقبل آن این تعداد 231 خوابگاه بوده است، گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته توانستیم خوابگاه‌های سطح 3 دانشگاه‌ها را در سال 96 به 250 مورد برسانیم در حالی که این تعداد در سال 95، 232 مورد بوده است. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ارتقاء خوابگاه‌های موجود به سطوح بالاتر یکی دیگر از اقدامات صندوق رفاه دانشجویان بوده است به طوری که در سال 96 ، 253 خوابگاه سطح 2 در دانشگا‌های کشور وجود دارد در حالی که سال 95 این میزان فقط 173 خوابگاه بوده است. 

یزدان‌مهر از وجود 63 خوابگاه سطح یک دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال 96 خبر داد و گفت: در این سطح و در سال 95 فقط 41 خوابگاه در این سطح وجود داشته است. این در حالی است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توانستیم در تابستان سال جاری با تعمیر، بهسازی و نوسازی خوابگاه‌ها تعداد آنها را به 200 مورد برسانیم که البته قرار است تا پایان سال جاری این اقدامات به 240 خوابگاه تعمیم داده شود. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: در مجموع در سال‌های 95 و 96 ، 40 خوابگاه به سطح 4 ارتقاء یافته و 54 خوابگاه و سرای دانشجویی به سطح 3 ؛ ضمن اینکه با اقدامات صورت گرفته توانستیم 84 خوابگاه را به سطح 2 رسانده و 22 خوابگاه را به سطح یک و استاندارد مطلوب برسانیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امتیاز تعداد 114 بلوک از سراهای دانشجویی هم در همان سطح ارتقاء یافته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول