اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان استان تهران برگزار شد

قدمت فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان استان تهران بیش از ۵۰ سال است

سرپرست مدیریت پردیس‌های استان تهران گفت: دانشگاه فرهنگیان استان تهران فضای آموزشی و خوابگاهی با قدمت بالای ۵۰ سال دارد که این بافت فرسوده نیازمند توجه و عنایت ویژه است.

قدمت فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان استان تهران بیش از ۵۰ سال است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان استان تهران با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، حسین خینفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، پرویز انصاری راد سرپرست مدیریت پردیس‌های استان تهران و معاونان وی در سالن اجتماعات استانداری تهران برگزار شد.

* دانشگاه تربیت معلم از علمی‌ترین دانشگاه‌های کشور بوده است

در این جلسه مقیمی استاندار تهران با بیان اینکه مراکز تربیت معلم از جمله اولین مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های کشور بوده است، تصریح کرد: دانشگاه تربیت معلم از قدیمی‌ترین، مطرح‌ترین و علمی‌ترین دانشگاه‌های کشور بوده و در رشته‌های علوم انسانی بسیار جایگاه ویژه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه چندین سال معلم بوده است، افزود: آموزش و پرورش بسیار مهم است و تربیت معلم بسیار حساس و ویژه بوده که هزینه در آن در واقع سرمایه‌گذاری است.

استاندار تهران افزود: آموزش و پرورش جایی است که خیلی بیش از آن که تصور شود، می‌توان در آن خدمت کرد.

*  چهار سال است منتظر برگزاری جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان هستم

حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی با اشاره به اینکه چهار سال است که منتظر برگزاری چنین جلسه‌ای بوده است، تصریح کرد: حضور ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان نشان‌دهنده نگاه ویژه معظم‌له به این دانشگاه و مجموعه تحت مدیریت آن است و اهمیت دانشگاه فرهنگیان را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، بودجه مسایل فرهنگی کشور را تنها 6 درصد عنوان کرد و افزود: این کمی بودجه و امکانات در آموزش و پرورش، در حوزه معلمان و تربیت معلم نیز مشهود است و باید این امر، آسیب شناسی شده و آسیب بین نظر و عمل رفع شود.

*  از سال آینده 24 هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شود 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با بیان تاریخچه تربیت معلم و مراکز تربیت معلم در ایران، تصریح کرد: در خصوص تعلیم معلم، 2 نگاه وجود دارد؛ نگاه اول که اعتقادی به دانشگاه مجزای تربیت معلم نداشته و استفاده از فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها را برای معلمی تجویز می‌کند و نگاه دوم اعتقاد دارد که معلم کارمند نیست و هویت و جنسش با مشاغل دیگر فرق دارد.

وی ادامه داد: معلم، انسان و نسل آینده را می‌سازد و سه شایستگی علمی، تربیت حرفه‌ای و تربیت اخلاقی، صرفاً در دانشگاه‌های تربیت معلم شکل می‌گیرد.

نجفی با اشاره به تشکیل دانشگاه فرهنگیان در سال 1391، افزود: از سال آینده 24 هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شود که استان تهران یک پنجم این جمعیت را در بر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان استان تهران، مراکز خوبی دارد و از لحاظ فضای آرایش درونی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه دولتی باید در سراسر کشور برجسته باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در خصوص منابع انسانی، استفاده از منابع استانداری، نگاه ویژه به تربیت معلم، بهره‌گیری از دانش علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دیگر و آیین‌نامه ارتقای علمی مستقل دانشگاه فرهنگیان، مطالبی بیان کرد.

* دانشگاه فرهنگیان استان تهران فضای آموزشی و خوابگاهی با قدمت بالای 50 سال دارد

انصاری راد در این جلسه، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی راهبردی و دارای جایگاهی ویژه در نظام تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: تربیت معلم شایسته و تراز جمهوری اسلامی و آموزش، بهسازی و ارتقای کیفی معلمان از وظایف دانشگاه فرهنگیان است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی مأموریت‌گراست که در استان تهران دارای 9 مجموعه دانشگاهی بوده و بیش از 7 هزار دانشجومعلم دارد که با افزایش ظرفیت در سال آینده، این تعداد نزیک به 10 هزار دانشجو خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان تهران تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان استان تهران فضای آموزشی و خوابگاهی با قدمت بالای 50 سال دارد که این بافت فرسوده نیازمند توجه و عنایت ویژه در خصوص اختصاص زمین، احداث، تخریب، بازسازی، ترمیم، تجهیزات و اعتبار ویژه است.

به گزارش فارس در پایان این جلسه، اختصاص صد هکتار زمین جهت دانشگاه جامع فرهنگیان استان تهران، تغییر کاربری فضای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان تهران و همکاری‌های لازم ادارات کل آموزش و پرورش شهرستان‌ها و شهر تهران در خصوص امکان مأموریت نیروهای مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان مصوب شد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول