اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس با حضور روحانی

پتروشیمی پردیس بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک خاورمیانه شد

فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس با حضور رئیس جمهور در عسلویه به بهره‌برداری رسید؛ با بهره‌برداری از آن، این مجتمع به بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک منطقه خاورمیانه و جهان تبدیل شد.

پتروشیمی پردیس بزرگ‌ترین  تولیدکننده اوره و آمونیاک خاورمیانه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ساخت فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید یک میلیون و 755 هزار تن اوره و آمونیاک سال ۱۳۹۰ آغاز شد؛ فازهای یک و دو این طرح پتروشیمی سال‌های 86 و 89 راه‌اندازی شده است.

اجرای این طرح 570 میلیون دلار هزینه در برداشته و با راه‌اندازی این طرح برای 300 نفر شغل ایجاد شده است؛ اکنون با بهره‌برداری از آن، این مجتمع به بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک منطقه خاورمیانه و جهان با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و 265 هزار تن اوره و آمونیاک تبدیل شده است.

در این فاز، علاوه بر ایجاد واحد آمونیاک به ظرفیت سالانه ۶۸۰ هزار تن در سال و واحد اوره به ظرفیت یک میلیون و 75 هزار تن، یک انبار اوره به ظرفیت ۶۰ هزار تن و واحدهای جانبی یوتیلیتی از جمله دو بویلر هر کدام به ظرفیت ۱۵۰ ‏تن در ساعت، طرح توسعه ‏آبگیر و واحد تولید آب ‏DM‏ به ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در ساعت ساخته شده است.
شرکت پتروشیمی پردیس با تولید سالانه دو میلیون و 40 هزار تن ‏‏آمونیاک و 3 میلیون و 225 هزار تن ‎اوره، ۶۰ درصد تولید اوره و آمونیاک ایران را در اختیار دارد و محصولات خود را به بیش از ۲۰ ‏‏کشور جهان صادر می‌کند.

‏انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول