اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

وزیر نفت مطرح کرد

بهره برداری از 12 طرح پتروشیمی در 5 سال گذشته

وزیر نفت گفت: در پنج سال گذشته 12 طرح صنعت پتروشیمی با اعتبار پنج میلیارد دلار به بهره برداری رسیده که سالانه 3.5 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور دارند.

بهره برداری از 12 طرح پتروشیمی در 5 سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از واحد مرکزی خبر بوشهر، بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح سه طرح پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور افزود: شاخصه مهم صنعت پتروشیمی این است که با افزایش خوراک، 33 درصد به وزن محصولات پتروشیمی افزوده شده و 76 درصد به صادرات محصولات پتروشیمی اضافه شده است.

وی ادامه داد: همچنین 13 درصد نیز به عرضه داخلی محصولات پتروشیمی برای بخش های پایین دست افزوده شده است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: اتان مهمترین پایه تولید محصولات پتروشیمی است که در سال 1392تولید این محصول در کشور 3.8 میلیون تن بوده و این میزان امسال به هشت میلیون تن می رسد.

وی با بیان اینکه هر یک تن اتان یعنی هزار دلار صادرات و ارزی آوری برای کشور،گفت: پتروشیمی بوشهر از اوایل سال آینده وارد مدار می شود و اولین محصولی که تولید می کند اتان است، همچنین متانول کاوه، فاز اول الفین شانزدهم و الفین ایلام به بهره برداری می رسد.

زنگنه با بیان اینکه آینده صنعت پتروشیمی بسیار روشن است تصریح کرد: طرح مجتمع پالایشی سیراف، ظرفیت پالایش 480 هزار بشکه میعانات گازی را دارد که اگر صندوق توسعه ملی کمک کند این طرح اجرایی می شود تا هم خوراک پتروشیمی ها را تامین کند و هم صادرات داشته باشد.

وی به قراردادی که امروز برای جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه نفت امضا می شود اشاره کرد و گفت: این قرارداد با بیع متقابل اجرا می شود.

وزیر نفت بیان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی مارون این قرار داد را امضا می کنند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول