اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

دانشگاه سالفورد؛ متمرکز بر رشته‌های رسانه

براساس بررسی‌های صورت گرفته، دانشگاه سالفورد با کاهش رشته‌های آموزشی خود قصد دارد تمرکز اصلی خود را بر رشته‌های رسانه، کسب‌وکار، فناوری، علوم پایه، مهندسی، و بهداشت بگذارد.

دانشگاه سالفورد؛ متمرکز بر رشته‌های رسانه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دانشگاه سالفورد «University Salford» یکی از دانشگاه‌های انگلیس است که سالانه بیشتر از 20 هزار دانشجو در این دانشگاه و رشته‌های مختلف تحصیل می‌نمایند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، دانشگاه سالفورد با کاهش رشته‌های آموزشی خود قصد دارد تمرکز اصلی خود را بر رشته‌های رسانه، کسب‌ وکار، فناوری، علوم پایه، مهندسی، و بهداشت بگذارد.

با افزایش 25 درصدی تقاضانامه‌های پذیرش و به همین میزان افزایش تعداد پذیرفته‌شدگان، صحت این استراتژی به اثبات رسیده‌است.

 این دانشگاه در شهر سالفورد که در غرب شهر منچستر است، قرار گرفته است؛ دانشگاه سالفورد در سال 1896 میلادی تاسیس شد و اکنون بین 10 دانشگاه برتر انگلیس رتبه‌بندی می‌شود.

این دانشگاه همچنین از دانشگاه‌های تحقیقاتی مطرح انگلیس است.

در این دانشگاه های رشته‌های مختلف در مقاطع مختلفی تدریس می‌شود. 

مساحت این دانشگاه بالغ بر 60 هکتار است که شامل دانشکده‌ها، موزه‌ها، امکانات ورزشی، خوابگاه‌ها و کتابخانه‌ها و دانشکده‌های دانشگاه سالفورد می‌شود.

دانشگاه سالفورد انگلیس تضمین می‌کند که تمام دانشجویان سال اول کارشناسی بتوانند از خوابگاه‌های این دانشگاه استفاده کنند به شرطی که درخواست آن ها پیش از اول سپتامبر به اداره خوابگاه‌های دانشگاه سالفورد انگلیس رسیده باشد.

دانشجویان بسیاری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و این دانشگاه سالانه دانشجویان بسیاری از سراسر جهان را برای تحصیل در رشته های مختلف جذب می‌کند.

برنامه‌های دانشگاه سالفورد برای جذب نخبگان و دانشجویان از سراسر دنیا با ارائه بورس‌ها و تخفیفات مختلف در شهریه این دانشجویان است.

این دانشگاه مبلغی تا حدود 5 هزار پوند به دانشجویانش بورس تحصیلی می‌دهد؛ براساس داده‌های موجود، دانشگاه سالفورد انگلیس تاکنون بیش از 1.5 میلیون پوند به دانشجویان بین‌المللی خود در سراسر دنیا بورس اعطا کرده است.

دانشکده پزشکی این دانشگاه که میزبان دانشجویان بین‌المللی بسیاری است، یکی از پروژه‌های بلندمدت دانشگاه سالفورد و بخشی از برنامه «رشد قابل‌توجه» considerable growth این دانشگاه در ۵ سال آتی به حساب می‌آید.

پروژه ۲۲ میلیون پوندی ساختمان مرکزی دانشکده بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی، در سومین سایت دانشگاه قرار داشته و شامل کلینیک‌های عملی، امکانات بخش‌های بیمارستانی، و یک آزمایشگاه عملکرد انسانی «human performance laboratory» می‌شود.

اکنون 5000 دانشجو در دو دانشکده بهداشت این دانشگاه به تحصیل مشغول‌اند؛ دانشکده پرستاری، مامایی، فعالیت‌های اجتماعی و علوم اجتماعی که از جانب سازمان‌های ناظر رتبه برجسته‌ای کسب کرده‌، دارای یک آزمایشگاه شبیه‌ساز بیمار «patient simulation lab» است که اکنون به یک مرکز آموزش پیشرفته تبدیل شده‌ است.

دانشکده علوم بهداشت (سلامت) نیز به‌ خاطر پیشرفت‌هایی که در زمینه مصدومیت‌های ورزشی داشته بسیار مشهور شده‌ است.

دانشگاه سالفورد پیشینه محکمی در رشته‌های مهندسی دارد، چنان‌که تقریباً تمام 300 دانشجوی خارجی این دانشگاه جذب این رشته‌ها شده‌اند. 

دوسوم از دوره‌های آموزشی این دانشگاه همراه با پروژه‌های کاریابی و کارورزی است؛ برخی از این فرصت‌ها در خارج از انگلیس به دانشجویان ارائه شده و تقریباً تمامی آن‌ها منوط به درجه‌بندی‌های آموزشی است.

توسعه‌های چشمگیری که در پردیس‌های اصلی انجام پذیرفته، به افزایش ورودی‌های این دانشگاه در سال 2017 منجر شده‌است.

دانشجویان دانشگاه سالفورد در رده بندی یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی جزء اولویت‌ها هستند و معمولا دانشجویان این دانشگاه پس از سپری شدن مدت کوتاهی از فارغ التحصیلی موفق به پیدا کردن کار می‌شوند.

این بررسی در سایت «topuniversities» منتشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول