اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

معرفی برترین دانشگاه‌های جهان؛

دانشگاه دولتی ایروان؛ قدیمی‌ترین دانشگاه ارمنستان

براساس سایت معتبر «University Ranking by Academic Performance»، رتبه دانشگاه دولتی ایروان در دنیا 1639 و بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه کشور ارمنستان است.

دانشگاه دولتی ایروان؛ قدیمی‌ترین دانشگاه ارمنستان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  دانشگاه دولتی ایروان در 16 مه 1919 در شهر ایروان در کشور ارمنستان تأسیس شد.

این دانشگاه در حال حاضر دارای دوازده هزار دانشجو است.

براساس سایت معتبر «University Ranking by Academic Performance»، رتبه این دانشگاه در دنیا 1639 و بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه کشور ارمنستان است.

زبان تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان ارمنی است ولی در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی و روسی برای دانشجویان خارجی نیز تدریس می‌شود.

هر سال تحصیلی در این دانشگاه از اول سپتامبر تا پانزدهم ژوئیه به طول می‌انجامد.

دانشگاه دولتی ایروان 3150 کارمند، 130 استاد،700 دانشیار و 360 استادیار دارد؛ این دانشگاه با 400 محقق و پژوهشگر و 1350 دانشجوی کارشناسی ارشد حرف اول را در ارمنستان می‌زند.

دانشکده‌های این دانشگاه شامل دانشکده فیزیک، دانشکده فیزیک هسته‌ای، ریاضی کاربردی و فیزیک، دانشکده جغرافیا، دانشکده شیمی، دانشکده تاریخ، دانشکده فیزیک، دانشکده معدن‌کاوی، جامعه‌شناسی، فلسفه، نقشه‌نگاری و اطلاعات جغرافیایی، دانشکده اکولوژی و محیط‌ زیست، حقوق و علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، ادبیات و زبان‌های خارجه، علوم انسانی و الهیات می‌شود.

دانشگاه دولتی ایروان که به دانشگاه مادر کشور ارمنستان معروف است در خیابان ابوویان واقع شده و از سیستم آموزش از راه دور نیز استفاده می‌کند.

این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کند.

این بررسی در سایت «topuniversities» منتشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول