اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دانشگاه هومبولت؛ حامی اجتماعی، روحی و روانی دانشجویان آلمانی

با تحصیل در دانشگاه هومبولت، دانشجویان علاوه بر برخورداری از مشاوره اساتید برجسته در زمینه آموزش و پرورش، از یک مشاوره و پشتیبانی خاص در زمینه هدایت اجتماعی، روحی و روانی برای کمک به رسیدن به آینده‌ای برتر بهره می‌برند.

دانشگاه هومبولت؛ حامی اجتماعی، روحی و روانی دانشجویان آلمانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دانشگاه هومبولت برلین در شهر برلین قرار دارد؛ نظام آموزش عالی در آلمان با نام هومبولت گره خورده‌است.

این دانشگاه با ابتکار ویلهلم فون هومبولت به عنوان دانشگاه برلین در سال 1809 تأسیس شد؛ دانشگاه تازه بنیان نهاده شده برلین با 256 دانشجو و 52 استاد در رشته‌های قانون، پزشکی، الهیات و فلسفه زیر نظر رئیس دانشگاه، تئودور اشمالز، آغاز به کار کرد.

این دانشگاه خانه بسیاری از بزرگ‌ترین متفکران آلمانی در دو قرن گذشته بوده‌ است که از میان آنها می‌توان به فیلسوف ایدئالیست یوهان گوتلیب فیشته، الهی‌دان اشلایرماخر، فیلسوف برجسته ایدئالیست هگل، فیلسوف الهی‌دان ایدئالیست فردریش شلینگ، منتقد فرهنگی والتر بنیامین و فیزیکدان برجسته آلبرت اینشتین و ماکس پلانک اشاره کرد.

این دانشگاه به شدت دانشگاه های اروپا و دانشگاه های غرب را تحت تاثیر قرار داده است. در سال 1949 این دانشگاه به دانشگاه هومبولت تغییر نام پیدا کرد.

پردیس اصلی این دانشگاه در شهر برلین واقع شده است و 3 پردیس اصلی دیگر را نیز در بر می‌گیرد که مهم‌ترین آنها پردیس آدلرشف(Adlershof)  با بیش از 6000 دانشجو است.

دانشگاه هومبولت برلین بیش از 32 هزار دانشجو دارد که بیش از 5000 نفر از آنها دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند.

دانشگاه هومبولت دارای 9 دانشکده، 189 رشته و 10 مرکز تحقیقات مشترک است.

پس از طی دویست سال تحقیق و تدریس، این دانشگاه علاوه بر رشد روند آموزش و پرورش خود در سطح پیشرفته و کسب افتخارات بسیار، به نوعی تبدیل به یک خزانه و کلکسیون واقعی از اشیا قدیمی و گرانبها نیز شده است .

 از جمله این اشیاء، ماسک اگاممنون که از کلکسیون موسسه وینکلمن است یا مجسمه‌های باستانی و نقش برجسته بازیگران در گچ که برای عموم نیز به نمایش گذاشته می‌شود، را نام برد؛ به طوری که بخش‌های بزرگی از تالار هنر کاخ سابق برلین برای مقاصد تحقیقاتی و آموزشی این دانشگاه اختصاص داده شده است.

این دانشگاه در طول تاریخ دستخوش تغییرات بسیاری شده و از جمله جدیدترین آن که به دنبال انقلاب صلح آمیز در شرق آلمان در سال 1989 رخ داد، بسیاری از اساتید جدید و برجسته از شرق و غرب آلمان و از خارج از آلمان در این دانشگاه مشغول به کار شدند.

ساختار دانشگاه‌های آلمانی تحقیق-محور همانند هومبولت، به عنوان مدلی برای دیگر دانشگاه‌ها، همچون دانشگاه جانزهاپکینز بوده‌ است. 

دانشگاه هومبولت به عنوان مدلی برای دیگر دانشگاه‌های سراسر اروپا، به عنوان خود محور بودن و مرکز مطالعات و تحقیقات در مبحث‌های مستقل و جداگانه، مد نظر قرار گرفته‌است.

با تحصیل در دانشگاه هومبولت، دانشجویان علاوه بر برخورداری از مشاوره و راهنمایی اساتید برجسته در زمینه آموزش و پرورش، از یک مشاوره مکمل و پشتیبانی خاصی در زمینه هدایت اجتماعی، روحی و روانی برای کمک به رسیدن به آینده‌ای برتر بهره می‌برند.

در کتابخانه‌های این دانشگاه دسترسی به بیش از چهار میلیون کتاب‌ها و مجلات متنوع فراهم است.

دانشگاه هومبولت در جهان از رنکینگ بالایی برخوردار است؛ به طوری که در سال 2015 رنکینگ 126 جهان و درسال 2016  رتبه 121 را در سایت کیو.اس به خود اختصاص داد که این خود نشان دهنده روند صعودی این دانشگاه است.

این بررسی در سایت معتبر «topuniversities» منتشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول