اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه آمریکا با رئیس‌جمهور اوکراین، علیه روسیه رایزنی کرد

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، ضمن صحبت درباره روابط دو کشور تاکید کرد که واشنگتن «هرگز الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت».

وزیر خارجه آمریکا با رئیس‌جمهور اوکراین، علیه روسیه رایزنی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌ها بین غرب و روسیه بر سر اوکراین، وزیر خارجه آمریکا در یک رایزنی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، بر «حمایت ایالات متحده از تمامیت ارضی» این کشور و همچنین غیرقانونی بودن اقدام مسکو در الحاق منطقه کریمه به روسیه تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا درباره تماس تلفنی «مایک پامپئو» با «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین بیانیه صادر و اعلام کرد که دو طرف درباره مجموعه‌ای از مسائل و موضوعات دوجانبه صحبت کردند.

طبق این بیانیه، وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» به پوروشنکو گفت که آمریکا به حمایت قاطعانه خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ادامه خواهد داد.

پامپئو همچنین تصریح کرد که «آمریکا هرگز اقدام روسیه در الحاق کریمه به خود را به رسمیت نخواهد شناخت».

وزیر خارجه آمریکا با رئیس‌جمهور اوکراین درباره برخی دیگر از موضوعات از قبیل «مقابله با فساد در اوکراین» و همچنین لزوم اجرای اصلاحات اقتصادی مدنظر صندوق بین‌المللی پول صحبت کرد.

مخالفت آمریکا با الحاق کریمه به اوکراین، موضوع جدیدی نیست و مقام‌های دولت قبل و کنونی واشنگتن بارها در ضدیت با این موضوع صحبت کرده‌اند.

۱۶ مارس ۲۰۱۴ همه‌پرسی کریمه و سواستوپول در مورد پیوستن به روسیه یا باقی ماندن در اوکراین برگزار شد و نتیجه آن، رای بیش از 96 درصدی برای الحاق به روسیه بود.

دولت آمریکا و کشورهای اروپایی ضمن مخالفت با این همه پرسی و غیرقانوین خواندن آن، علیه رسیه تحریم‌هایی وضع کردند و این تحریم‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول