اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن اتصال زمینی «شبه‌جزیره کریمه» به روسیه را محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تند، افتتاح پل اتصال دهنده شبه جزیره کریمه به روسیه را محکوم کرد و این منطقه را «منطقه اشغالی» خواند.

واشنگتن اتصال زمینی «شبه‌جزیره کریمه» به روسیه را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر مسائلی از قبیل سوریه، اوکراین و دخالت ادعای روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، دستگاه دیپلماسی ایالات متحده افتتاح پل اتصال‌دهنده شبه جزیره کره به روسیه را محکوم کرد.

در حالی که اختلاف‌نظرها با مسکو درباره «شبه جزیره کریمه» ادامه دارد، ولادیمیر پوتین سوار بر یک کامیون، پل اتصال دهنده این منطقه به روسیه را افتتاح کرد (جزئیات بیشتر).

به دنبال بروز ناآرامی‌های سال ۲۰۱۴ در اوکراین که با حمایت پردامنه غرب سبب سقوط «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور روسگرا و روی کار آمدن دولت غربگرا در این کشور شد، ساکنان شبه جزیره کریمه درباره جدایی از اوکراین و الحاق به فدراسیون روسیه همه‌پرسی برگزار کردند.

طبق نتایج نهایی همه پرسی، ۹۶.۶ درصد مردم منطقه خودمختار همه پرسی شبه جزیره کریمه به الحاق به روسیه رای مثبت دادند.

از آن زمان، آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن مخالفت با الحاق کریمه به روسیه، مسکو را به اشغالگری و نقض حاکمیت سرزمینی اوکراین متهم و به همین بهانه تحریم‌هایی اعمال کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه سه شنبه شب خود، بار دیگر روسیه را به اشغالگری متهم کرد. این وزارتخانه همچنین افتتاح پل اتصال دهنده منطقه کریمه به روسیه را محکوم کرد.

در بیانیه آمده که ساخت و افتتاح این پل «بین روسیه و کریمه اشغال شده، بدون اجازه دولت اوکراین انجام شده است.

بنا بر گفته وزارت خارجه آمریکا، «کریمه بخشی از اوکراین است و ساخت این پل یادآوری دوباره بر این موضوع است که روسیه همچنان به بی احترامی کردن به قوانین بین‌المللی تمایل دارد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول