اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناکامی دولت غربگرای اوکراین در مبارزه با فساد، چهار سال پس از «انقلاب میدان»

یک روزنامه آلمانی نوشت، تحقیقاتی انجام داده که نشان می‌دهد با وجود گذشت چهار سال از بحران در اوکراین، همچنان فساد گسترده بر اقتصاد این کشور حکمفرماست.

ناکامی دولت غربگرای اوکراین در مبارزه با فساد، چهار سال پس از «انقلاب میدان»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بررسی‌ها نشان می‌دهد که دولت کنونی اوکراین که چهار سال پیش توسط غربگرایان روی کار آمد، نتوانسته به وعده مقابله با فساد اقتصادی در این کشور مقابله کند.

روزنامه آلمانی «زوددویچه» در این مورد نوشت که بررسی‌های خبرنگاران این روزنامه در شهرهای «کی‌یف» و «اودسا» نشان می‌دهد که فقط خزانه‌داری سالانه در بخش گمرک تا ۴.۸ میلیارد دلار از دست می‌دهد. این رقم بیش از یک‌دهم درآمد دولت و دو برابر بیشتر از آن مقداری است که اوکراین می‌خواهد در سال ۲۰۱۸ از صندوق‌ بین‌المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک جهانی وام بگیرد.

اسنادی که این روزنامه به دست آورده به شماره کانتینر، تاریخ و دیگر جزئیات محموله‌ها اشاره کرده و از فساد گسترده در ۵۲۰ دفتر گمرکی حکایت دارد. به این ترتیب که برچسب این کالاها به صورت سازمان یافته از جانب شرکت‌ها و با همدستی کارکنان گمرک، تغییر کرده تا به میزان قابل توجهی، هزینه‌های گمرکی که باید پرداخت شود کاهش یافته است.

در زمینه مقابله با فساد عمومی هم در اوکراین پیشرفت چندانی به دست نیامده است. این کشور در سال  ۲۰۱۴ در زمینه رتبه‌بندی شفاف‌سازی جهانی از میان ۱۷۴ کشور در رتبه ۱۴۲ قرار داشت و فاسدترین کشور اروپایی بود. در طول این سال‌ها رتبه اوکراین به ۱۳۰ رسیده که نشانگر پیشرفت اندکی است.

این در حالی است که دولت کنونی اوکراین چهار سال پیش پس از مجموعه‌ای از ناآرامی‌های خشونت‌آمیز توسط جریان‌های غربگرا و با وعده مبارزه با فساد روی کار آمد. پیش از این هم نهادهای ناظر اتحادیه اروپا به شکست دولت اوکراین در مبارزه با فساد اذعان کرده بودند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول