اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رتبه برتر کنکور سراسری در البرز مطرح کرد

هدفم طراحی بازی های ناب برای جوانان در تمام دنیاست

محمدکاظمی که در مدرسه تیزهوشان شهید سلطانی کرج تحصیل کرده و جزو برترین‌های کنکور سراسری در دو رشته زبان و ریاضی، شده است در دفتر خبرگزاری فارس استان البرز با خبرنگار ما گفت‌وگو کرد.

هدفم طراحی بازی های ناب برای جوانان در تمام دنیاست

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان البرز در کرج، نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام شد و در این میان نام دو البرزی درخشید، محمدکاظمی و محمدرضا صدریکتا موفق شدند به ترتیب رتبه سوم زبان خارجه و چهارم تجربی را از آن خود کنند.

صبح امروز، محمدکاظمی که در مدرسه تیزهوشان شهید سلطانی کرج تحصیل کرده و جزو برترین های کنکور سراسری در دو رشته زبان و ریاضی، شده است در دفتر خبرگزاری فارس استان البرز حضور پیدا کرد و به گفت و گو با خبرنگار فارس در کرج پرداخت.

گفت و گوی صمیمانه این جوان موفق را در ذیل می خوانید.

میانگین مطالعه‌ام در طول روز 5 تا 6 ساعت بود/کل سال را 10 ساعت زبان خواندم

در ابتدا محمد کاظمی به توضیح کوتاهی در رابطه با شرایط تحصیل خود پرداخت و گفت: از اواسط تابستان سال گذشته، شروع به خواندن درس برای کنکور کردم و روزانه میانگین پنج تا 6 ساعت زمان خود را به این کار اختصاص می دادم و فکر میکنم اگر این روش را دوستان پشت کنکور اجرایی کنند، تا حدود زیادی موفق خواهند شد.

وی ادامه داد: هرگز برای درس خواندن از تفریحات خود نگذشتم و با آرامش و برنامه ریزی به صورت مستمر زمان خود را برای خواندن مطالب درسی تنظیم کردم که فکر میکنم، درس خواندن مستمر وبدون کندی یا شتاب بسیار راه گشا است.  

این جوان برتر کنکور در البرز با اشاره به اینکه روزانه دو ساعت را به تفریح و استراحت اختصاص دادم، گفت: یک ساعت از استراحتم را به مشاوره های صوتی اختصاص می دادم چرا که در ایجاد انگیزه و تنظیم خوابم بسیار تأثیرگذار بود و یک ساعت دیگر را به پارک می رفتم تا بتوانم ذهنم را آزاد کنم.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ساعات درس خواندنم با توجه به شرایط تغییر می کرد، اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز، روزانه به طور میانگین، 12 ساعت زمان خود را به درس خواندن اختصاص می دادم.

کلاس و کتاب های متنوع موجب سردرگمی است

وی کلاس های متفاوت و متنوع کنکور را سردرگم کننده دانست و گفت: هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و به جزوه های معلم ها اکتفا کردم، تنها در آزمون های هفتگی و ماهانه حضور پیدا می کردم زیرا معتقد هستم که کلاس های متفاوت کنکور تنها ما را سردرگم می کند و هیچ کمکی به ما نخواهد کرد.

رتبه سوم کنکور زبان خارجه اضافه کرد: کلاس های کنکور تنها هزینه های سنگین را به خانواده ها تحمیل میکند و من ترجیح دادم متمرکز روی چند کتاب و جزوه های مدرسه کار کنم و درس بخوانم و فکر میکنم تعدد کتاب ها و جزوات درسی برای پشت کنکوری ها مثل سم است.

درس زبان یک ابزار برای موفقیتم است/ ریاضی را ادامه می دهم

این پسر جوان البرزی در ادامه با بیان اینکه حدس می زدم در کنکور زبان جزو رتبه‌های برتر شوم، اظهار کرد: از هفت سالگی در کلاس های زبان شرکت کرده بودم و همین موضوع کمک کرد تا بتوانم تنها با خواندن 10 ساعت زبان برای کنکور آماده باشم و رتبه سوم کشور را از آن خود کنم.

کاظمی با اشاره به اینکه تمام زمان خود را صرف خواندن درس های رشته ریاضی کردم، ادامه داد: رتبه 396 ریاضی تا حدودی برایم قابل قبول بود و برای ادامه تحصیل رشته ریاضی را انتخاب می کنم، همچنین درس زبان همیشه برای من یک ابزار بوده است تا بتوانم به اهداف خود برسم.

وی می خواهد در رشته کامپیوتر ادامه تحصیل دهد و دانشگاه های تهران، امیرکبیر و خوارزمی اولویت های وی است.

این رتبه برتری در ادامه به حضور و بودن در کنار دوستان مدرسه ای خود در زمان درس خواندن اشاره کرد و گفت: ما تیمی 12 نفره بودیم که با هم برای درس خواندن برنامه ریزی می کردیم و شیرین ترین روزهای زندگی خود را در این مدت رقم زدیم، همچنین دو ماه پیش از روز کنکور در یک مکان دور از خانه جمع شدیم و مطالب را با هم به اشتراک گذاشتیم که فکر میکنم خیلی مؤثر بود.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه استرس شب آزمون را خیلی دوست داشتم و با هیجان وصف ناپذیری به جلسه کنکور رفتم، گفت: پنج ماه قبل از روز کنکور آماده بودم و انتظار می کشیدم تا هر چه زودتر روز آزمون برسد تا بتوانم توانایی م را محک بزنم.

سعی دارم در تفکر نسل جوان تأثیرگذار باشم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توصیف هدف خود از انتخاب رشته کامپیوتر پرداخت و افزود: می خواهم با بازی سازی، برنامه نویسی و ساختن انیمیشن درذهن و تفکر اقشار جوان تأثیرگذار باشم.

رتبه برتر کنکور سراسری در رشته های زبان و ریاضی با بیان اینکه در سال گذشته یک بازی تحت عنوان (بنیادو) طراحی کرده ام، گفت: این برنامه را در 20 روز برای یک کنگره طراحی کردم تا کودکان بتوانند با خواص سلول های بنیادی آشنا شوند.

کاظمی ادامه داد: هدفم از ساختن بازی ها مقابله با تهاجم فرهنگی است که بازی های خارجی به کشور ما وارد کرده اند، می خواهم بازی را طراحی کنم تا نه تنها تفکر کودکان ایرانی بلکه خارجی را نیز تحت تأثیر قرار دهم.

حضور افراد خوب و تأثیرگذار بزرگترین سرمایه زندگیم است

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: سرمایه زندگی من بعد از پدر و مادرم، افرادی خوبی هستند که در زندگی من حضور پیدا کردند و در شرایط مختلف بسیار تأثیرگذار هستند.

این جوان موفق در بخش دیگری از حرفهای خود، در خصوص افرادی که درس را در اولویت زندگی خود قرار نمی دهند، یاد آور شد: اگر بخواهم آنالیز آن ها را انجام دهم تنها می توانم بگویم که ارزش های این افراد دچار مشکل شده است و در واقع در اولویت بندی ها با فردی مانند من متفاوت هستند.

کاظمی در پایان خطاب به پشت کنکوری ها، خاطرنشان کرد: سال سختی را پیش رو خواهید داشت، تابستان را برای آغاز خواندن درس انتخاب کنید و به صورت آهسته و مداوم مطالعه کنید زیرا خواندن چندین کتاب متفاوت ما را سردرگم می کند و بهتر است، مطالب را متمرکز در یک کتاب جامع مطالعه کنیم.

رمز موفقیت محمدکاظمی دوری از فضای مجازی است

جان بزرگی مدیر مدرسه تیزهوشان سلطانی 4 نیز در این دیدار صمیمی در دفتر خبرگزاری فارس البرز به معرفی محمدکاظمی پرداخت و گفت: محمد تمام طول سال را با جدیت، صداقت و روحیه شاد به درس خواندن پرداخت و حمایت خانواده موجب تقویت موفقیت های وی شد.

وی اضافه کرد: در نخستین روزی که محمد تصمیم به درس خواندن برای کنکور گرفت، به صورت خود جوش تلفن همراه خود را به مرکز مشاوره مدرسه تحویل داد و به نظرم تمرکز وی بود که منجر به این موفقیت ها شد.

مدیر مدرسه تیزهوشان سلطانی 4 در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته مدال برنز مسابقات ملی کامپیوتر از آن یکی دیگر از دانش آموزان مدرسه ما شده بود، گفت: موفقیت محمد در روزهای اخیر نشاط، انگیزه و هیجان را به مجموعه ما هدیه داده است و امیدواریم این روند توسط سایر دانش آموزان در سال های آینده ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول