اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مذاکرات کُردها با دمشق بر سر مسائل خدماتی شهر «الطبقه» سوریه

مسئولان خدماتی دولت سوریه با «شوراهای محلی» شهر «الطبقه» دیدار و مسئله بازگرداندن کارشناسان و کارکنان سد فرات را بررسی کردند.

مذاکرات کُردها با دمشق بر سر مسائل خدماتی  شهر «الطبقه» سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «الهام احمد» رئیس مشترک نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» از مذاکره مسئولان دولتی سوریه با آنچه «شوراهای محلی» شهر «الطبقه» خوانده می‌شود، خبر داد.

احمد در گفت‌وگو با خبرگزاری «هاوار» تأکید کرد که هدف از این مذاکرات، بازگرداندن کارشناسان و کارکنان سد فرات برای کار با مدیریت این سد است.

وی اعلام کرد که ممکن است این مذاکرات ادامه یابد و شامل سایر زمینه‌های خدماتی شود.

این مسئول کُرد درباره وضعیت کنونی شهر الطبقه و میزان صحت اخبار مربوط به تحویل سد فرات به دولت سوریه و بازگشت نهادهای امنیتی سوریه به این شهر گفت: «از چند مدت پیش اخباری در شبکه‌های اجتماعی درباره تحویل شهر الطبقه به حکومت سوریه دست به دست شد؛ برخی وابسته به حکومت سوریه و برخی نیز به طرفهای دیگر».

احمد ادامه داد: «ما اساسا برای حل مسائل خود با حکومت سوریه راه نظامی را در پیش نمی‌گیریم، بلکه همه مسائل، را با گفت‌وگو حل می‌کنیم... ولی اگر در معرض حمله قرار گیریم، از خودمان دفاع می‌کنیم. از این رو بدیهی است که مذاکرات با مسائل خدماتی ضروری آغاز شود... پیشتر گفتیم که سرمایه‌های طبیعی، ملک همه ملت سوریه است و همه حق دارند از آن استفاده کنند».

رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه درباره ماهیت این مذاکرات خاطر نشان کرد، هم اکنون مذاکراتی در سطح داخلی بین مسئولان نهادهای خدماتی از طرف دولت سوریه و مسئولان شورای محلی شهر الطبقه در جریان است تا توافقاتی درباره فعالیت مجدد کارکنان و کارشناسان این سد صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این مذاکرات طبیعی بود و به سود ملت سوریه است، اظهار داشت که احتمال دارد مذاکرات مذکور به مسئله پرونده امنیتی نیز برسد؛ چرا که مربوط به مسائلی ملی است.

در همین راستا، منابع خبری چندی پیش اعلام کردند که چند نفر از فرماندهان گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با نمایندگانی از جانب حکومت سوریه دیدار کردند.

این منابع اعلام کرده بودند که حاصل این دیدارها، توافقی بود که بر اساس آن، نیروهای دموکراتیک سوریه مناطق تحت تسلط خود در الحسکه را تحویل حکومت سوریه می‌دادند.

به گفته این منابع، در جریان دور اخیر مذاکراتی که بین طرفین در شهر «الشدادی» واقع در ریف جنوبی الحسکه (شمال شرق سوریه) برگزار شد، مسئله تحویل نوار مرزی با ترکیه به دولت سوریه نیز مطرح شد.

پنجشنبه هفته گذشته در راستای اجرای این توافق، نیروهای دموکراتیک محله النشوه واقع در الحسکه را تحویل ارتش سوریه دادند.

ارتش سوریه نیز پس از اینکه کنترل النشوه را به دست گرفت، ایست و بازرسی‌هایی در اطراف این محله ایجاد کرده که متعلق به شاخه امنیت نظامی سوریه است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول