اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام وضعیت آماده‌باش در رقه سوریه توسط کُردهای تحت حمایت آمریکا

نیروهای دموکراتیک سوریه با بیان اینکه گروههای وابسته به داعش وارد شهر رقه شده‌اند، ساکنان این شهر را مجبور کردند که از منازل خود خارج نشوند.

اعلام وضعیت آماده‌باش در رقه سوریه توسط کُردهای تحت حمایت آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، این روزها عناصر گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارند در شهر رقه وضعیت خوبی ندارند.

چندی پیش بود که ساکنان رقه با برگزاری تظاهراتهای متوالی، خواستار خروج این نیروها از این شهر شده بودند.

در واکنش به این اقدامات، نیروهای موسوم به امنیت داخلی شهر رقه صبح امروز از برقراری حالت فوق العاده در این شهر و بستن ادارات به صورت کامل به مدت دو روز خبر دادند.

منابع حاضر در رقه به پایگاه خبری معارض «الحل» اعلام کردند که در شهر رقه هم اکنون ترس حکمفرماست؛ به ویژه اینکه صبح امروز با بلندگو از ساکنان خواسته شد که در منازل خود بمانند و خارج نشوند.

این منابع تأکید کردند که رقه تا کنون شاهد هیچ وضعیت نظامی نبوده و از مرکز آن صدای تیراندازی شنیده نشده است.

نیروهای امنیت داخلی رقه در توجیه برقرای حالت فوق العاده مدعی شدند که گروههای وابسته به داعش وارد این شهر شده اند.

همچنین مشاهده شده است که نیروهای دموکراتیک که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، به ریف شمالی رقه و محله های شرقی آن تجهیزات نظامی منتقل کرده اند؛ این منطقه در نزدیکی مقرهای گروه موسوم به «ثوار الرقه» است.

وبسایت «الحل» به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی ثوار الرقه اعلام کرد که این گروه توسط نیروهای دموکراتیک محاصره شده است.

ثوار الرقه متشکل از عشایر و سکان عرب رقه است که بارها با نیروهای دموکراتیک درگیر شدند و همین مسئله نیز سبب خشم مردم رقه و برگزاری تظاهرات علیه کُردها شد.

در همین راستا، خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش اعلام کرد که روز جمعه گذشته برای نخستین بار از زمان خروج از رقه، به این شهر حمله کرده‌اند.

این خبرگزاری مدعی شد که یک بسته انفجاری، در مسیر دو خودروی نیروهای کُرد در جنوب منطقه «الترکمان» منفجر شد که سبب کشته شدن عناصر موجود در آن شد.

هفته‌نامه عربی‌زبان «النبأ» وابسته به داعش نیز این حملات را در ضمن عملیات امنیتی قرار داد که مواضع نیروهای دموکراتیک را در مناطق مختلف این استان قرار می‌دهد.

داعش در سال ۲۰۱۳ شهر رقه را به اشغال خود درآورد و در سال ۲۰۱۶، نیروهای کُرد با کمک آمریکا توانستند بر این شهر مسلط شوند و داعش نیز در پی توافقاتی با کُردها و واشنگتن از این شهر خارج و به دیرالزور منتقل شد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول