اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه «الحیاة» گزارش داد

افزایش دامنه اعتراضات و مطالبات ساکنان رقه برای خروج کُردهای تحت حمایت آمریکا

نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت الحمایه واشنگتن هستند، هم اکنون در شهر رقه با ساکنان این شهر درگیر هستند و در واکنش به اعتراضات گسترده مردم، برای متفرق کردن آنان، دست به استفاده از سلاح زده اند.

افزایش دامنه اعتراضات و مطالبات ساکنان رقه  برای خروج کُردهای تحت حمایت آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و تحت حمایت آمریکا قرار دارند، این روزها وضعیت خوبی در شهر رقه ندارند.

یک فرمانده پیشین نیروهای دموکراتیک اعلام کرد که نیروهای کُرد با کمک آمریکا و پس از توافق با گروه تروریستی داعش برای خروج از این منطقه و عزیمت به دیرالزور برای درگیری با ارتش سوریه توانستد بر شهر رقه که پایتخت خود خوانده داعش بود مسلط شوند و این مسئله بیشتر شبیه به یک نمایش بود(جزئیات بیشتر).

نیروهای دموکراتیک اخیرا در این شهر دست به جذب اجباری نیرو از میان ساکنان این شهر زده‌اند که بیشتر ساکنانش عربهای بومی هستند.

در همین راستا، این گروه با گروه تروریستی «جیش ثوار الرقه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، بر سر این مسئله با هم درگیر شدند و این درگیری به کشته شدن یکی از فرماندهان جیش الثوار منجر شد.

ائتلاف آمریکا هم که چتر حمایتی خود را بر سر این دو گروه گسترانیده، با مداخله توانست تا حدودی آتش این درگیریها را کنترل کند و خاتمه دهد.

ساکنان رقه که به جیش الثوار نگاه خوبی دارند، در واکنش به تجاوزات نیروهای دموکراتیک با عناصر این گروه درگیر شدند و کُردها نیز به سوی آنان آتش گشودند.

روزنامه سعوددی «الحیاة» در همین راستا، امروز پنجشنبه گزارش داد که با افزایش خشم ساکنان رقه از عناصر نیروهای دموکراتیک اوضاع در شهر رقه، احتمالا وخیم تر خواهد شد.

الحیاة اعلام کرد که مداخله فرماندهان ائتلاف آمریکا تا کنون نتوانسته وضعیت داخلی رقه را آرام کند؛ «زیرا تظاهرات این شهر را که در شرق رود فرات قرار دارد، فراگرفته و [در آن] خروج نیروهای دموکراتیک مطالبه شده است».

به گزارش این روزنامه، جذب اجباری جوانان این شهر برای عملیاتهای نظامی و «بازداشتهای ظالمانه» علیه ساکنان آن، علت خشم مردم است.

نیروهای کُرد هم در واکنش به بالا گرفتن شعله اعتراضات، منع آمد و شد را در این شهر برقرار کرده و گشتیها و ایست و بازرسیها خود را افزایش دادند.

در کنار این مسئله، نیروهای دموکراتیک از سایر مناطق تحت تسلط خود تجهیزات نظامی زیادی وارد رقه کردند.

الحیاة به نقل از منابع محلی گزارش داد که شامگاه سه شنبه صدها نفر در محله های «االمشلب، سیف الدولة و الرملیة» به خیابانها ریختند و گشتیهای نیروهای دموکراتیک نیز با گلوله سعی در متفرق کردن تظاهرات کنندگان داشتند.

نیروهای کُرد چهار نفر از جوانان معترض را در محله «جامع الاحسن» بازداشت کردند و تظاهرات کنندگان نیز شیشه های خودروی وابسته به این گروه را در هم شکستند.

چند روز پیش در شهر «الحسکه» واقع در شرق سوریه نیز ساکنان این شهر با نیروهای دموکراتیک درگیر شدند و به گفته این روزنامه سعودی، علت این درگیریها نیز جذب اجباری نیرو از میان جوانان بوده است.
در همین راستا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز اعلام کرد که پس از اینکه آمریکا کارت جبهه النصره را در سوریه از دست داد، این بار نیروهای دموکراتیک به کارت این کشور در سوریه بدل شده اند.

اسد تأکید کرد که این نیروها یا باید مذاکره کنند یا اینکه ارتش سوریه با استفاده از زور، کنترل مناطق تحت تسلط این گروه را به دست خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول