اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمایت ایران از تصمیم جدید دبیر کل سازمان ملل

سازمان ملل رسما اعلام کرد در رابطه با مورد استفاده قرار گرفتن سلاح های شیمیایی در جنگ ایران و عراق دبیر کل سازمان ملل تصمیم به ایجاد یک مکانیسم تحقیق دائمی گرفته است.

حمایت ایران از تصمیم جدید دبیر کل سازمان ملل

رخدادهای 18 خرداد 64

چکیده:

  • فرودگاه نظامی بغداد با حمله جنگنده های ایران درهم کوبیده شد.

 

  • تاسیسات اقتصادی و صنعتی و نظامی 15 شهر دیگر عراق هدف گلوله باران توپخانه ایران قرار گرفت.

 

  • هاشمی: ملتی که خیر خود را در راه خدا تشخیص داده نه خسته می شود و نه اندوهگین.

 

  • دبیر کل سازمان ملل یک هیئت تحقیق دائمی در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ ایرانو  عراق تعیین کرد.

 

  • حجت الاسلام کروبی نتایج سفر به لبنان و  سوریه را موفقیت آمیز خواند.

 

حمله ایران به فرودگاه الرشید بغداد

پایتخت عراق سحرگاه امروز توسط جنگنده های ایران مورد حمله قرار گرفت در حمله بامداد امروز ایران فرودگاه الرشید بغداد بمباران شد در این حمله آسیب شدیدی به فرودگاه بغداد وارد شد. همزمان گلوله باران تاسیسات اقتصادی و صنعتی 15 شهر دیگر عراق توسط توپخانه ایران ادامه دارد. گزارش رسیده از قرارگاه خاتم النبیاء نیز حاکیست ساعت یک و 30 دقیقه بامداد پنج شنبه گذشته رزمندگان اسلام طی یک عملیات نفوذی موفق شدند در یکی از جبهه های میانی با 14 کیلومتر پیشروی در عمق خاک عراق ضربات سنگینی به قوای دشمن وارد کنند در این عملیات که به هلاکت ده ها تن از نیروهای عراقی منجر شد رزمندگان اسلام همچنین تعدادی از نفرات دشمن را به اسارت درآوردند. بر اساس گزارش ها هواپیماهای رژیم متجاوز عراق طی دو شب گذشته چند بار به حریم هوائی تهران تجاوز کردند که در هیچ یک از این حملات تلفات و خساراتی به بار نیامد.(1)

 

دیدار مسئولین انتظامات مجلس با هاشمی

جمعی از برادران و خواهران انتظامات مجلس شورای اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: دشمنان جمهوری اسلامی انصافا خیلی شرور و خبیث هستند دشمنان ما با وجود یاس و سرخوردگی از ترور و با وجود این که ایرانی هستند و از همین آب و خاک می باشند تبدیل به ستون پنج صدام شده اند.

آقای هاشمی افزود: ما این روزها بهترین حالات مردم را در مشکل ترین شرایط می بینیم یعنی وقتی که خطر بمباران هوایی بیشتر می شود مردم بیشتر به هیجان می آیند و حضور بیشتری در صحنه پیدا می کنند وقتی که خطری نباشد مردم ضرورتی نمی بینند که خودشان را زیاد نشان دهند.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: ما باید هر چه خدا صلاح می داند راضی باشیم اگر صلاح بداند که ما ده ها سال هم با همین وضع بجنگیم و جان بدهیم و فداکاری کنیم باید راه را ادامه بدهیم. به هر حال ملتی که خیر خود را در راه خدا تشخیص داده نه خسته می شود و نه اندوهگین و نه از شکست های موقت ناراحت می شود و نه از موفقیت های موقت مغرور باید بشود.(2)

 

حمایت ایران از تصمیم جدید دبیر کل سازمان ملل

سازمان ملل رسما اعلام کرد در رابطه با مورد استفاده قرار گرفتن سلاح های شیمیایی در جنگ ایران و عراق دبیر کل سازمان ملل تصمیم به ایجاد یک مکانیسم تحقیق دائمی گرفته است.

به گزارش فرانس پرس خاویر پرز دکویار در صورت درخواست تحقیقی از سوی یکی از طرفین از کارشناسان بین المللی خواهد خواست که در کوتاه ترین مدت به محل اعزام شوند این کارشناسان قبلا در سال گذشته پیرامون نقض پروتکل ژنو از سوی عراق در مورد سلاح های شیمیایی تحقیق به عمل آورده بودند. تصمیم دبیر کل از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل امید بخش توصیف شده است. ایران در حقیقت چندین بار از خاویر پرز دکویار خواسته بود که این کارشناسان را در محل مستقر نماید.

 

بازگشت کروبی از سفر 5 روزه به لبنان و سوریه

حجت الاسلام کروبی که در راس یک هیئت سیاسی از سوی آیت الله منتظری به لبنان رفته بود پس از یک دیدار 5 روزه از این کشور و سوریه و ملاقات با علمای اهل تسنن و تشیع، مبارزین لبنانی و همچنین مقامات بلند پایه سوریه به تهران بازگشت.

آقای کروبی به هنگام ورود به تهران در گفت و گوئی با خبرنگاران به ملاقات های هیئت با علمای بزرگ اهل تسنن و تشیع و مبارزین مسلمان لبنانی و مقامات سوریه و نتایج مثبت آن اشاره کرد و این ملاقات ها را در کاهش درگیری ها موثر دانست.

وی گفت: هیئت تلاش داشت تا با توجیه عمق مسائل لبنان و آشنا کردن مسلمانان با واقعیات این کشور توطئه اخیر و گسترش درگیری ها را خنثی کند. آقای کروبی افزود: امیدواریم با این اقدامات و مذاکراتی که با مقامات سوریه انجام شد و تلاشی که مسئولین این کشور برای خاتمه مسائل لبنان دارند هر چه سریعتر مشکلات منطقه با پیروزی مسلمانان از میان برود.(4)

منابع:

1. کیهان، 18 خرداد 64، ص1 و 2
2. اطلاعات، 18 خرداد 64، ص 3
3. اطلاعات، 18 خرداد 64، ص 3
4. کیهان، 18 خرداد 64، ص 14

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول