اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ما متکی به نوع خاصی از موشک نیستیم

هاشمی: خوشبختانه ما متکی به نوع خاصی از موشک نیستیم اما محدودیتی که در این رابطه وجود دارد در مورد کاربرد موشک هاست که ممکن است به مردم غیرنظامی آسیب برسد.

ما متکی به نوع خاصی از موشک نیستیم

رخدادهای 11 خرداد 64

چکیده:

  • هاشمی: با ابتکارات جدید نیروهای ما عملا دست عراق از اعماق کشورمان کوتاه خواهد شد.

 

  • فرستادگان ویژه آیت الله منتظری به سرپرستی حجت الاسلام کروبی به منظور پایان دادن به درگیری های بیروت عازم لبنان شدند.

 

  • پادگان و تاسیسات رادار شهر رواندوز و مراکز اقتصادی و نظامی  مقدادیه، علی شرقی و کمیت عراق بمباران شد.

 

  • کمیته های انقلاب اسلامی از سخنان اخیر آقای هاشمی در مورد ادامه جنگ حمایت کردند.

 

هاشمی: ما متکی به نوع خاصی از موشک نیستیم

سخنگوی شورای عالی دفاع در پایان نشست این شورا با حضور در جمع خبرنگاران شروع مجدد حمله عراق به شهرها را نشانی از استیصال حاکمان بغداد دانست و با اشاره به ابتکارات جدید نیروهای مومن و متخصص ما در امور دفاعی کشور گفت: من به مردم بشارت می دهم که به زودی اثرات این ابتکار را بیشتر خواهند دید به طوری که عملا دست عراق از اعماق کشورمان کوتاه خواهد شد.

آقای هاشمی گفت: خوشبختانه ما متکی به نوع خاصی از موشک نیستیم اما محدودیتی که در این رابطه وجود دارد در مورد کاربرد موشک هاست که ممکن است به مردم غیرنظامی آسیب برسد. گرچه زمانی که شرارت دشمن از حد بگذرد به ناچار با پرتاب موشک به بغداد و شهرهای مهم عراق که در تیررس ماست آنها را از جنایاتشان باز خواهیم داشت.

سخنگوی شورای عالی دفاع در مورد سیاست ایران در زمینه اسرا نیز گفت: سیاست ما در مورد اسرا این است که سعی می کنیم تعداد بیشتری از اسرا را به طور یک جانبه و یا از طریق مبادله با اسیرانمان آزاد کنیم اگر چه عراق زیر بار چنین کاری نخواهد رفت.(1)

 

دیدار کروبی با آیت الله خامنه ای

حجت الاسلام کروبی نماینده امام و سرپرست بنیاد شهید انقلاب اسلامی بامداد دیروز در راس یک هیئت عالی رتبه از سوی آیت الله منتظری عازم بیروت شد. این سفر به دنبال تحولات اخیر لبنان و وقوع جنگ های خانگی و به منظور خاتمه بخشیدن به این جنگ های صورت می گیرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الاسلام کروبی را در این سفر آقایان بشارتی قائم مقام وزارت امور خارجه و حجت الاسلام حسن ابراهیمی از دفتر آیت الله منتظری، احمد عزیزی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و چند تن از مسئولان وزارت امور خارجه همراهی می کنند. این هیئت دیروز پیش از عزیمت به بیروت با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار رئیس جمهور از آقای کروبی خواستند از هر عامل سازنده ای جهت پایان دادن به این درگیری ها استفاده کرده و از افراد ذی نفوذ لبنان خواسته شود که همه مساعی خویش را جهت پایان دادن به درگیری ها به کار بگیرند.(2)

 

حمله به 12 شهر عراق

هواپیماها و توپخانه ایران ظرف 48 ساعت گذشته و به تلافی حملات وحشیانه نیروهای متجاوز عراق به مناطق مسکونی کشورمان تاسیسات نظامی و ایستگاه رادار شهر رواندوز و مراکز اقتصادی 12 شهر عراق را در هم کوبیدند.

بنابراین گزارش در این حملات کارخانه کاغذسازی بصره، کارخانه شیمیایی الجنوب در ابوالخطیب و فرودگاه هلی کوپترهای پشتیبانی سپاه سوم عراق در منطقه حارثه هدف آتش دقیق نیروهای ایران قرار گرفت. خلبانان شجاع و جان برکف نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از حملات برق آسای خود صحیح و سالم به پایگاه های خود بازگشتند. براساس گزارش ها هواپیماهای مهاجم دشمن دیروز نیز شهرهای تهران، همدان، رشت، اصفهان، کاشان و خرم آباد را مورد حمله هوایی قرار دادند که هیچ یک از این حملات تلفات جانی به جز چند مجروج سرپائی نداشت.(3)

 

پشتیبانی کمیته های انقلاب از مواضع اخیر هاشمی

پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی پشتیبانی خود را از بیانات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه دیروز تهران مبنی بر ادامه جنگ تا پیروزی نهائی را اعلام داشتند. در اطلاعیه ای که از سوی روابط عمومی ستاد مرکزی کمیته انقلاب اسلامی انتشار یافته آمده است: کمیته انقلاب اسلامی ضمن استقبال از پیشنهاد ارزنده ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در خطبه های نماز جمعه تهران مبنی بر نشان دادن تنفر امت شهیدپرور ایران نسبت به صلح تحمیلی و فریاد یک پارچه جنگ جنگ تا پیروزی اعلام می دارد تمامی مردم قهرمان و مسلمان ایران نه تنها از بمباران هوائی بعثیون و دیگر فتنه های استکبار جهانی نهراسیده بلکه با عزمی راسخ در برابر موانع خواهند ایستاد و ریشه گندیده صدامیان را مدفون خواهند کرد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 11 خرداد 64، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 11 خرداد 64، ص 12
3. اطلاعات، 11 خرداد 64، ص 2
4. کیهان، 11 خرداد 64، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول