اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

توافق سوریه و لبنان در مورد تشکیل نیروی مشترک

روزنامه دیلی استار چاپ بیروت نوشت که سوریه و لبنان موافقت کرده اند که یک نیروی ضربت 5 هزار نفری برای احیای صلح در پایتخت لبنان تشکیل دهند.

توافق سوریه و لبنان در مورد تشکیل نیروی مشترک

رخدادهای17 خرداد 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: شرارت های صدام را با پاسخی دندان شکن خواهیم داد.

 

  • امام امت تائید عدالت و اجتهاد نامزدهای شورای عالی قضائی را به آیت الله منتظری محول کرد.

 

  • آیت الله صانعی: دشمنان جمهوری اسلامی امروز پول پرستان، منافقین و سرمایه داران فراری هستند.

 

  • سوریه و لبنان یک نیروی 5 هزار نفری برای کنترل بیروت تشکیل می دهند.

 

آیت الله خامنه ای: صدای سیلی ما به بغداد را دنیا خواهد شنید

نماز جمعه این هفته تهران با حضور مردم مسلمان و شهیدپرور تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران اقامه شد.

آیت الله خامنه ای در نماز جمعه این هفته تهران به خانواده های داغداد و آسیب دیده از بمبارت شهرهای کشور تسلیت گفت و اعلام کرد: ما عزیزانی را که در شرارت های اخیر صدام از دست رفته اند و انتقام آنان را با پاسخی دندان شکن خواهیم گرفت.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: بمباران شهرهای کشورمان نشان دهنده عجز رژیم عراق است و حاکی از این است که فشارهایی نظامی و اجتماعی که از داخل و خارج بر این رژیم وارد می شود چاره ای برای او نگذاشته است. من اعلام می کنم که رژیم عراق به پایان خط رسیده است.

رئیس جمهور افزود: از همان روزی که پیروزی های ما آشکار شد صدام با قلدری خواسته است صلح را به دست آورد و این ممکن نیست. امروز با آشکار شدن چهره ددمنش او مردم ما به کمتر از کنار رفتن او قانع نمی شوند. مقصود اصلی صدام خسته کردن مردم است ولی بسیار اشتباه کرده است. مردم قهرمان ما امروز چیزی را به دنیا و تاریخ نشان می دهند که کمتر از انقلاب ما نیست و آن مقاوت این ملت است. ما جواب شرارت های بغداد را هم خواهیم داد و صدای سیلی ما که در بغداد بگونه جنگ افروزان خواهد خورد را شما و دنیا خواهید شنید.(1)

 

ماموریت امام به آیت الله منتظری در خصوص شورای عالی قضائی

به دنبال نزدیک شدن انتخابات 3 عضو شورای عالی قضائی هیئت نظارت بر دومین دوره انتخابات شورای عای قضائی اسامی داوطلبین عضویت در شورای مذبور را برای انتخاب سه عضو شورا، توسط آقای محمد علی صدوقی نماینده امام در هیئت نظارت به حضور امام امت ارسال داشت. بنا به همین گزارش از آنجا که انتخاب شوندگان باید دارای دو شرط عدالت اجتهاد و عدالت باشند که باید مورد تائید امام قرار گیرند، امام امت از آیت الله منتظری خواستند تا در این دوره چون دوره های قبل در مورد نامزدهای مذکور تحقیق کرده و ایشان را از نظر خود مطلع کنند.(2)

 

آیت الله صانعی: افرادی که قدرت به دستشان نیامده کل نظام را زیر سئوال می برند

در آستانه سالروز شهادت جانسوز مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی (ع) نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم به امام آیت الله صانعی امام جمعه موقت این شهر در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف برگزار شد.

آیت الله صانعی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم به مقایسه دشمنان امام علی (ع) و جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: دشمنان علی (ع) دنیا پرستان، سرمایه داران، از دین برگشتگان و آنهایی که به نام اسلام و قرآن مانع اسلام می شدند بودند که  علی(ع) با آنها می جنگید و امروز نیز دشمنان جمهوری اسلامی پول پرستان، منافقین و سرمایه داران فراری هستند. امام جمعه موقت قم افزود: امروز آن دسته از افرادی که قدرت به دستشان نیامده کل نظام را زیر سئوال می برند و قصد ضربه زدن به نظام را دارند.(3)

 

توافق سوریه و لبنان در مورد تشکیل نیروی مشترک

روزنامه دیلی استار چاپ بیروت نوشت که سوریه و لبنان موافقت کرده اند که یک نیروی ضربت 5 هزار نفری برای احیای صلح در پایتخت لبنان تشکیل دهند. روزنامه فوق به نقل از جوزف هاشم یکی از وزرای کابینه لبنان نوشت: که نیروی فوق امنیت را در بیروت برقرار خواهد کرد و خط سبز را که بیروت را به بخش مسیحی و مسلمان تقسیم می کند از بین خواهد برد و سلاح های سنگین شبه نظامیان را جمع آوری خواهد کرد.

یونایتدپرس نیز گزارش داد در درگیری های بین نیروهای امل و فلسطینی از روز 19 می تاکنون حداقل 520 نفر کشته و 2250 نفر مجروح شده اند. در درگیری های روز گذشته نیز  حداقل 7 نفر کشته و 38 نفر مجروح شدند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 18 خرداد 64، ص 15
2. اطلاعات، 18 خرداد 64، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 18 خرداد 64، ص 4
4. کیهان، 18 خرداد 64، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول