اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نامه دکتر ولایتی به دبیر کل سازمان ملل

به دنبال تجدید حملات رژیم عراق به مناطق مسکونی کشورمان از سوی دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه پیام هایی برای خاویر پرز دکویا دبیر کل سازمان ملل، رئیس جنبش کشورهای غیر متعهد و دبیر کل کنفرانس اسلامی ارسال شد.

نامه دکتر ولایتی به دبیر کل سازمان ملل

رخدادهای 15 خرداد 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: مبارزه 15 خرداد برای ساختن یک نظام اسلامی کامل بود و هنوز تمام نشده است.

 

  • مردم سراسر کشور در بزرگداشت قیام 15 خرداد بر ادامه جنگ تا پیروزی نهائی تاکید کردند.

 

  • آیت الله صانعی: پذیرش صلح تحمیلی و حتی مطرح کردن آن در این روزها خیانت به امت مسلمان و خلاف منطق قرآن است.

 

  • بمباران مناطق مسکونی تهران 3 شهید و 5 مجروح برجای گذشت.

 

  • دکتر ولایتی به دنبال تجدید حملات رژیم بعثی به مناطق مسکونی کشورمان به دبیر کل سازمان ملل نامه نوشت.

 

آیت الله خامنه ای: انقلاب را خطر فرهنگی تهدید می کند

گروهی از دانشجویان و اعضای انجمن های اسلامی دانشگاه تهران به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار خاطر نشان کرد: خطری که این انقلاب را تهدید می کند خطر فرهنگی است و خطر به زیر سئوال رفتن اصالت ها و ارزش های انقلاب است. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: این احساس را هیچگاه فراموش ننمائید که مبارزه 15 خرداد تمام نشده است چرا که مبارزه 15 خرداد  برای ساختن یک نظام اسلامی کامل بود و در حال حاضر در نیمه راه بسیار خطرناک آن قرار داریم.

رئیس جمهور بر اهمیت انجمن های اسلامی دانشجویان نیز تاکید کرد و گفت: انجمن های اسلامی باید طلبکار انقلاب باشند و ضمن حفظ این روحیه به عنوان یک گروه آگاه، متدین، شجاع و صاحب خانه دانشگاه حس هرج و مرج طلبی را از خود بزدایند.(1)

 

تاکید آیت الله صانعی بر ادامه جنگ

مردم سراسر کشور در مراسمی که به مناسبت یوم الله پانزده خرداد در شهرستان ها برگزار شد با شعارهای «جنگ جنگ تا پیروزی» خواستار ادامه نبرد با متجاوزین تا نیل به پیروزی نهایی شدند.

در تهران نیر این مراسم با حضور گسترده مردم، مقامات کشوری و لشکری و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی  و خانواده های شهدا در میدان پانزده خرداد برگزار شد.

آیت الله صانعی دادستان کل کشور در این مراسم طی سخنانی تاکید کرد: اگر امروز امام حسن(ع) بود و در مقابلش صدام جنایتکار و اربابانش و از طرف مقابل ملت متعهد انقلابی، مومن، مسلمان و عاشق شهادت و رزمندگان شجاع و جان برکف که با پیروزی نهایی و قطعی فاصله چندانی ندارند آیا مسئله صلح را مطرح می کرد؟ اصلا و ابدا و امام حسن (ع) می گفت که می جنگیم و تن به ذلت نمی دهیم.

دادستان کل کشور افزود: پذیرش صلح تحمیلی و حتی مطرح کردن آن در این روزها که تا پیروزی نهایی فاصله چندانی نداریم خیانت به امت مسلمان و انقلابی ایران است. این خلاف منطق قرآن است. مبارزه را باید آنقدر ادامه دهیم تا دشمن متواضعانه درخواست صلح کند.(2)

 

ادامه بمباران تهران از سوی رژیم بعثی

ظرف 72 ساعت گذشته هواپیماهای متجاوز دشمن سه بار حریم هوایی تهران را نقض کردند. بر اثر اصابت بمب به چند نقطه تهران خساراتی به مناطق مسکونی مردم وارد شد و در یک مورد 3 نفر شهید و 5 نفر مجروح شدند. همسر سرهنگ محمد قیصری که در جریان این حمله هوایی شوهر خود را از دست داد و سه فرزندش نیز مجروح شده اند در مصاحبه با صدای جمهوری اسلامی بر ادامه جنگ تا پیروزی نهائی تاکید کرد. وی گفت: منافقین هرگز موفق نخواهند شد ما را با صدام کافر و جنایتکار که قرآن را زیر پا گذاشته است به سازش بکشانند و ما صلح نخواهیم کرد.(3)

 

نامه دکتر ولایتی به دبیر کل سازمان ملل

به دنبال تجدید حملات رژیم عراق به مناطق مسکونی کشورمان از سوی دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه پیام هایی برای خاویر پرز دکویا دبیر کل سازمان ملل، رئیس جنبش کشورهای غیر متعهد و دبیر کل کنفرانس اسلامی ارسال شد.

در بخشی از پیام وزیر خارجه به دبیر کل سازمان ملل آمده است: جناب آقای دوکوئیار مطمئن هستم که جنابعالی گزارشات اخیر هیئت کارشناسی سازمان ملل مستقر در تهران را ملاحظه کرده اید و می دانید که جمهوری اسلامی ایران به منظور توقف هر چه سریعتر این روند تاسف بار و با تاخیر و دادن فرصت کافی به مراجع ذی صلاح بین المللی برای ادای وظیفه ای که جامعه جهانی بر عهده آنها قرار داده اقدام به مقابله به مثل به طور محدود نموده است اما تجربه اخیر نشان می دهد که رژیم عراق کمترین اهمیتی حتی برای جان مردم عراق نیز قائل نیست.

وزیر امور خارجه با اشاره به مسئولیت سازمان ملل اعلام داشت: سازمان ملل اینک در مقابل یک آزمایش حساس و تعیین کننده قرار گرفته است که نشان خواهد داد این سازمان به عنوان یک مرجع مهم بین المللی قادر است به حداقل وظایف خود عمل کند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 16 خرداد 64، ص 3
2. کیهان، 16 خرداد 64، ص 3
3. کیهان، 16 خرداد 64، ص 2
4. جمهوری اسلامی، 16 خرداد 64، ص 11

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول