اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

محکومیت توطئه های تفرقه افکنانه توسط عشایر عرب

گروه کثیری از عشایر مسلمان عرب و مردم همیشه در صحنه اهواز و روستاهای حومه طی یک راهپیمایی باشکوه توطئه های استکبار جهانی و حرکت های منافقانه و تفرقه انگیز را محکوم کردند.

محکومیت توطئه های تفرقه افکنانه توسط عشایر عرب

رخدادهای 27 اردیبهشت 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: انقلاب ما در برابر اهداف توسعه طلبانه صهیونیست ها قد علم کرده است.

 

  • آیت الله صانعی: هر حرکتی از سوی گروهک های ضدانقلاب جرم است و اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی به حساب می آید.

 

  • طی یک راهپیمایی باشکوه عشایر عرب خوزستان وحدت و یکپارچگی خود را با امت اسلامی به نمایش گذاشتند.

 

تاکید آیت الله خامنه ای بر تربیت نیروی انسانی در کشور

آئین وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با حضور گسترده مردمی و به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد اشغال غاصبانه سرزمین فلسطین گفت: ملت های عرب بدانند که با اتکاء به ایمان و وحدت خود می توانند اسرائیل را شکست دهند. خوشبختانه انقلاب اسلامی عظیم ما تمام معادله ها را عوض کرده است و انقلاب ما همان انقلابی است که در مقابل هدف های توسعه طلبانه آنها قد علم کرد و در صحنه های سیاسی نیز ما با قدرت هر چه تمام تر ضربات خود را به اسرائیل وارد خواهیم کرد.

امام جمعه تهران همچنین در مورد وظیفه دولت اسلامی در زمینه مسئله آموزش و تعلیم و تربیت گفت: یکی از وظایف دولت اسلامی در زمینه رشد علمی و شکوفایی استعداد دانش طلبی و دانش پژوهی جامعه این است که علم را در جامعه گسترش و سطح دانش را بالا ببرد و معادن ارزشمند استعداد را در وجود افراد جامعه بوجود بیاورد.

رئیس جمهور افزود: ضربه ای که از نداشتن و عدم تربیت نیروی انسانی به اندازه لزوم و  ضروری در طول پنجاه سال حکومت ننگین پهلوی به مردم ما وارد آمده به مراتب از همه ضربه ها مهلک تر بود.(1)

 

آیت الله صانعی: گروهک ها حق هیچ گونه فعالیتی را ندارند

نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور امت خداجوی، طلاب و زائرین حرم حضرت معصومه (س) در مدرسه امام صادق (ع) به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله صانعی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به حرکات جدید ضدانقلاب در مورد انفجارهای اخیر تهران اظهار داشت: حرکاتی را که ضدانقلاب از سلطنت طلب ها گرفته تا منافقین در مورد انفجارهای اخیر انجام داده اند نشان دهنده عمق کینه این عده از خدا بی خبر است که زیر بنای فکریشان ضدیت با اسلام و انسانیت است.

دادستان کل کشور افزود: این گروه های به خاطر ماهیت الحادی و التقاطی شان هرگز از سوی نظام جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته نشدند و حق هیچ گونه فعالیتی را در این کشور اسلامی و شهیدپرور نداشته اند لذا هر حرکتی از سوی آنها جرم است و اقدام بر علیه نظام جمهوری اسلامی به حساب می آید. و من از دادستان انقلاب تهران مصرانه می خواهم که عاملین انفجارهای اخیر را در محلی که انفجار از سوی گروهک های محارب صورت گرفته است به سزای اعمالشان برسانند.(2)

 

عشایر عرب توطئه های تفرقه افکنانه را محکوم کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر گروه کثیری از عشایر مسلمان عرب و مردم همیشه در صحنه اهواز و روستاهای حومه طی یک راهپیمایی باشکوه ضمن محکوم کردن توطئه های استکبار جهانی و حرکت های منافقانه و تفرقه انگیز و نیز تاکید بر ادامه جنگ تا پیروزی وحدت و یکپارچگی خود را با امت اسلامی در اهواز به نمایش گذاشتند.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه ای از سوی عشایر عرب صادر شد. در این قطعنامه ضمن تجدید بیعت ناگسستنی عشایر عرب با امام امت و پیروی از ولی فقیه بر ادامه جنگ تا سقوط رژیم متجاوز حاکم بر عراق و نیل به پیروزی نهائی و حضور گسترده عشایر عرب در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و رهایی قدس از چنگال صهیونیست ها تاکید شده است. در این قطعنامه همچنین ضمن تشکر از اقدامات مقامات روحانی و اجرائی و قضائی استان در تعقیب و دستگیری عوامل دست اندرکار مقاله توهین آمیز روزنامه اطلاعات (ویژه نامه استان خوزستان) نسبت به مردم همیشه در صحنه خوزستان از تمامی روزنامه ها و مجلات و رادیو و تلویزیون که تامین کننده اصلی خوراک فکری جامعه هستند خواسته شده تا در گزینش افراد دقت کامل به عمل آورده و عناصر شرق و غرب زده را تصفیه نمایند.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 28 اردیبهشت 64، ص 15
2. جمهوری اسلامی، 28 اردیبهشت 64، ص 4
3. اطلاعات، 28 اردیبهشت 64، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول