اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

کشف اجساد مثله شده انقلابیون لبنانی

اجساد مثله شده 15 تن از مسلمانان لبنانی در شهر صیدا که در جریان جنگ های اخیر توسط انقلابیون مسلمان از چنگ نیروهای فالانژ آزاد شده کشف شد. این 15 مسلمان قبلا توسط فالانژها ربوده شده و به شهادت رسیده بودند که از داخل یک چاه در محوطه یک منزل کشف شد.

کشف اجساد مثله شده انقلابیون لبنانی

رخدادهای 22 اردیبهشت 64

چکیده:

  • انفجار یک اتومبیل حامل بمب در خیابان ناصر خسرو ده ها عابر را به خاک و خون کشید.

 

  • آیت الله خامنه ای: تا دگرگونی در انسان ها رخ ندهد انقلابی به وقوع نمی پیوندد.

 

  • فرمانده نیروی دریایی آمادگی کامل زرهی این نیرو را به اطلاع رئیس جمهور رساند.

 

  • اجساد مثله شده 150 مسلمان در جنوب لبنان کشف شد.

 

54 شهید و مجروح در انفجار بمب در ناصرخسرو

بر اثر انفجار یک بمب نسبتا قوی در ساعت 8 و 25 دقیقه صبح امروز در خیابان ناصرخسرو تهران ساختمان دو طبقه یک کارگاه تولیدی پوشاک آتش گرفت و ویران شد و نیز به تعدادی از مغازه های همجوار آن نیز خساراتی وارد شد. در این حادثه تعدادی از افراد بی گناه نیز شهید و مجروح شدند.

بمب در داخل یک اتومبیل پیکان کار گذاشته شده بود و بر اثر انفجار آن کسانی که در داخل ساختمان تولیدی و مغازه های اطراف بودند و نیز تعدادی از عابران پیاده شهید و مجروح شدند. آتش سوزی ناشی از انفجار بمب ساعت 9 صبح مهار شد و مامورین به کمک مردم که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر منافق سر می دادند مجروحین را به بیمارستان منتقل کردند. بر اساس این گزارش شهدا مجهول الهویه هستند و تاکنون ماموران موفق به کشف هویت آنها نشده اند. به گفته رئیس پلیس تهران بر اثر شدت انفجار 25 مغازه و 20 اتومبیل به صورت کلی و جزئی خسارت دیده اند به گفته وی در این جنایت هولناک 9 نفر شهید و 45 نفر نیز مجروح شده اند که همه مجروحین در بیمارستان های سینا، طوس و طرفه بستری می باشند.(1)

 

دیدار خانواده های شهدای لبنان با رئیس جمهور

 صبح امروز جمعی از خانواده های شهدای سرداران اسلام و خانواده های شهدای لبنان و خانواده هایی که بیش از چند شهید داده اند با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند. در این دیدار که حجت الاسلام کروبی سرپرست بنیاد شهید نیز حضور داشت رئیس جمهور طی سخنانی گفت: وجود ارزش های والای انسانی است که موجب صدور انقلاب می گردد ما معتقد به دگرگونی انسان ها هستیم و تا چنین دگرگونی بوجود نیاید انقلابی به وقوع نمی پیوندد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این ارزش ها هستند که انسان ها را متحول ساخته و موجب صدور انقلاب می گردند و ما نه با قدرت نظامی بلکه با ایمان عمیق اسلامی و اعتقاد به ارزش های اسلامی است که ملت ها را متوجه انقلاب اسلامی ساخته و به آنها آگاهی می بخشیم.

آیت الله خامنه ای افزود: منظور از جهانی بودن انقلاب اسلامی این است که با ارائه ارزش های اسلامی به ملت های مستضعف آنها راه های مبارزه با ارزش های منحط تحمیلی را می آموزند. پیام انقلاب ما این است که ملت ها باید در مقابل فشارها و توطئه های استکبار جهانی ایستادگی کرده و تصمیم به مبارزه بگیرند.(2)

 

آمادگی کامل نیروی دریایی در مقابله با تهدیدات

گزارشی از عملیات دریایی جنوب عصر دیروز توسط ناخدا یکم حسینی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اطلاع رئیس جمهور رسید. فرمانده نیروی دریایی در دیدار دیروز خود با آیت الله خامنه ای ضمن اعلام آمادگی کامل رزمی پرسنل جان برکف نیروی دریایی گزارشی از مسائل آموزشی این نیرو و وضعیت دانشکده علوم عالی دریایی در خصوص آموزش کادرهای لازم این نیرو و سایر ارگان های دریایی را نیز به اطلاع رئیس شورای عالی دفاع رساند.(3)

 

کشف اجساد مثله شده انقلابیون لبنانی

در حالی که نبرد در اطراف خط سبز بیروت افزایش یافته گروه های رقیب در بیروت تا اوایل صبح دیروز به مدت 12 ساعت مناطق مسکونی را زیر آتش گرفتند که در اثر آن 9 نفر کشته و 48 نفر مجروح شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر حملات با خمپاره، راکت و آتش تانک شدیدترین درگیری ها در پایتخت لبنان از زمان برقراری آتش بس در سه شنبه شب گذشته بود. به گفته پلیس از زمان آغاز نبردهای بیروت در 25 آوریل «5 اردیبهشت» تاکنون 86 نفر کشته و 424 نفر مجروح شده اند. از سوی دیگر اجساد مثله شده 15 تن از مسلمانان لبنانی در شهر صیدا که در جریان جنگ های اخیر توسط انقلابیون مسلمان از چنگ نیروهای فالانژ آزاد شده کشف شد.. این 15 مسلمان قبلا توسط فالانژها ربوده شده و به شهادت رسیده بودند که از داخل یک چاه در محوطه یک منزل کشف شد. انقلابیون مسلمان دو روز پیش نیز جنازه ده ها تن را در روستاهای منطقه از داخل چند چاه کشف کردند که آثار شکنجه بر روی آنها به خوبی مشاهده می شود بدین ترتیب جنازه های به دست آمده در منطقه به 150 رسیده است.(4)

منابع:

1. کیهان، 22 اردیبهشت 64، ص 1 و 2
2. کیهان، 22 اردیبهشت 64، ص 2
3. اطلاعات، 22 اردیبهشت 64، ص3
4. اطلاعات، 22 اردیبهشت 64، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول