اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بخشنامه دادستان کل کشور برای مقابله با فحشا

بر اساس بخشنامه آیت الله صانعی دادستان کل کشور، دادسراهای عمومی موظف شدند برای مبارزه با فساد و فحشا و رسیدگی و نظارت بر اجرای طرح سالم سازی فروشگاه ها و بوتیک های عرضه کننده لباس اقدام کنند.

بخشنامه دادستان کل کشور برای مقابله با فحشا

رخدادهای 23 اردیبهشت 64

چکیده:

  • رئیس جمهور پشتیبانی همه جانبه ایران را از دولت و مردم نیکاراگوئه در مقابله با تحریم اقتصادی آمریکا اعلام کرد.

 

  • نخست وزیر شرایط شرکت ایران در جلسه شورای امنیت را اعلام کرد.

 

  • دادسراهای عمومی کشور موظف شدند یکی از شعب خود را به مبارزه با فساد و فحشا اختصاص دهند.

 

  • هاشمی: لبنان مثل ایران شده است و امنیت استکبار جهانی را بر هم می زند.

 

پشتیابی کامل ایران از انقلاب نیکاراگوئه

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیروز طی پیامی برای دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه ضمن محکوم کردن محاصره اقتصادی نیکاراگوئه توسط آمریکا پشتیبانی ملت مسلمان و انقلابی کشورمان از مردم نیکاراگوئه و انقلاب این کشور را اعلام کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: ما بر پایه اصول انقلاب اسلامی هرگونه دخالت در سرنوشت ملت های تحت ستم و اعمال سیاست های مستکبرانه و غیرانسانی استکبار جهانی و به ویژه امپریالیسم آمریکا را محکوم می کنیم و اطمینان داریم اعمال محاصره اقتصادی و تلاشی برای خنثی کردن بازتاب های این اقدام ناپسند از سوی آمریکا موجب روشنی افکار عمومی جهان، تشدید مقاومت  ملت های تحت ستم و افشای اعمال غیرانسانی هیئت حاکمه آمریکا خواهد بود.(1)

 

تشریح شروط ایران برای حضور در نشست شورای امنیت

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر صبح امروز در محل دفتر نخست وزیری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر شد و به سئوالات مختلف آنان درمورد مسائل جنگ، سیاست خارجی ایران و نیز مسائل داخلی کشور پاسخ گفت.

نخست وزیر با تشریح مواضع ایران در زمینه شرکت ایران در جلسه شورای امنیت گفت: اگر شورای امنیت به صراحت تجاوز عراق به ایران را محکوم کند بی تردید ایران نیز در جلسه شورای امنیت که بر این اساس تشکیل خواهد شد شرکت می کند.

نخست وزیر افزود: بنابراین شرط حضور ما در شورای امنیت اتخاذ مواضع صریح این سازمان نسبت به تجاوز  عراق به ایران و نیز اجرای طرح 8 ماده ای است که از سوی دبیرکل سازمان ملل پیشنهاد شده می باشد. وی در مورد نزدیکی روابط ایران و شوروی نیز گفت: ما در رابطه با همسایه شمالی خود می بینیم که اخیرا این کشور نسبت به انقلاب ایران از خود دید واقع بینانه ای ابراز می کند و در حال حاضر روابط اقتصادی دو کشور ایران و شوروی در حد معقولی گسترش یافته است.

 بر اساس این گزارش نخست وزیر دیروز همچنین با آقای عیسی ابراهیم معاون وزیر نفت سوریه دیدار و گفت و گو کرد. نخست وزیر کشورمان در این دیدار ضمن اعلام این که ایران و سوریه دارای منافع مشترک هستند اظهار داشت: ما به طور دائم مقاومت کشور شما را در مقابل آمریکا و اسرائیل ستوده ایم و با گذشت زمان رابطه ما با شما عمیق تر و قوی تر شده است.(2)

 

بخشنامه دادستان کل کشور برای مقابله با فحشا

دادستان کل کشور از کلیه دادسراهای عمومی خواست تا یکی از شعب خود را جهت مبارزه قاطع با فساد و فحشا و جلوگیری از ترویج این امر اختصاص دهند.

بر اساس بخشنامه ای که دیروز از سوی آیت الله صانعی دادستان کل کشور صادر و جهت اجرا به دادسراهای عمومی سراسر کشور ابلاغ شد کلیه دادسراهای عمومی موظف شدند تا شعبه ای از شعب دادیاری خود را برای مبارزه با فساد و فحشا و رسیدگی و نظارت بر اجرای طرح سالم سازی فروشگاه ها و بوتیک های عرضه کننده لباس تعیین کنند.(3)

 

دیدار خانواده های شهدای لبنان با هاشمی

روحانیون و مسئولین عقیدتی سیاسی کمیته های انقلاب اسلامی به اتفاق جمعی از خانواده های شهدای لبنان عصر دیروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: لبنان امروز پایگاهی برای اسلام است. شما اگر تعدادتان خیلی زیاد نیست اما ثابت کردید که با همین تعداد کم دنیا را به وحشت انداخته اید. بچه های شما که شهید شدند با خون خود عظمتی برای اسلام در لبنان و برای لبنان در راه اسلام ساخته اند که تاریخ آن را فراموش نخواهد کرد.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: ما و شما سرنوشتمان به هم دوخته شده است. امروز پیروزی لبنان پیروزی ایران است و پیروزی مسلمانان پیروزی ایران می باشد. ما با همان ایمانی که در جبهه های جنگ با عفلقی های عراق می جنگیم با همان ایمان در لبنان در کنار شما هستیم و شما هم با همان ایمان امروز به کشور ما آمده اید.(4)

منابع:

1. کیهان، 23 اردیبهشت 64، ص 3
2. اطلاعات، 23 اردیبهشت 64، ص 2
3. اطلاعات، 23 اردیبهشت 64، ص 2
4. کیهان، 23 اردیبهشت 64، ص 19

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول