اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برهم صالح: مردم منطقه کردستان در ناامیدی و بحران عمیقند

رئیس حزب کردی، همپیمانی برای دموکراسی و عدالت طی پیامی اعلام کرد که مردم منطقه کردستان به دلیل ناکارآمدی دولت و فساد موجود، در ناامیدی عمیق و بحرانی شدید به سر می برند.

برهم صالح: مردم  منطقه کردستان در ناامیدی و بحران عمیقند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس حزب همپیمانی برای دموکراسی و عدالت در منطقه کردستان عراق، پیامی را به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد انتفاضه ملت کردستان در سال 1991 علیه رژیم صدام، منتشر کرد.

وی در این پیام که در پایگاه خبری «خندان» منتشر شد، اعلام کرد:  با وجود سپری شدن سالهای بسیار از این قیام، اما مردم اقلیم به اهداف خود نرسیده و به دلیل ناکارآمدی و بی‌مسئولیتی دولت و وجود حکومتی فاسد و شکست خورده در نامیدی عمیق و بحرانی شدید و دشوار به سر می برند.

رهبر حزب همپیمانی برای دمکراسی و عدالت با اشاره به اینکه قیام مردم اقلیم دوره‌ای از ظلم و ستم را پایان داده و مرحله جدیدی از آزادی را آغاز کرد، افزود که اکنون اقلیم به دلیل سیاست‌های اشتباه و انحصار طلبی و تفرقە، دچار بحران و معضلات شدیدی بوده و با بحران معیشت و نبود حقوق و آینده ای مبهم مواجە است.

به نوشته خبرگزاری «کردپرس»، معاون پیشین جلال طالبانی دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان وضعیت خدمات رسانی عمومی و زیرساخت های ضروری در اقلیم را بسیار وخیم توصیف کرده و اشاره می کند که روند آموزشی و تحصیلی نیز به دلیل عدم پرداخت حقوق به معلمین متوقف شده و کسب و کار و امور تجاری به دلیل بحران اقتصادی و انحصارطلبی های احزاب و سیاست های قبیله ای و طایفی، دچار رکود شده و معیشت مردم اقلیم در شرایطی بسیار دشوار قرار گرفته است.

وی تأکید می کند که لازم است سران اقلیم برای برون رفت از این شرایط دشوار و بحران های شدید، با یکدیگر هم‌پیمان شده و با اتحاد و هم‌پیمانی مشکلات را حل کنند؛ چرا که این شورش نشان داد سرنوشت ظالم و ستمکار نابودی است.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول