اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد صریح «برهم صالح» از حاکمیت حزبی و خانوادگی در منطقه کردستان

رهبر حزب تازه‌تاسیس «همپیمانی برای دموکراسی و عدالت» با انتقاد از حاکمیت حزبی و خانوادگی در منطقه کردستان، این حاکمیت را شکست‌خورده توصیف کرد و درباره انفجار وضعیت اجتماعی در این منطقه و خطر تجزیه آن، هشدار داد.

انتقاد صریح «برهم صالح» از حاکمیت حزبی و خانوادگی در منطقه کردستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رهبر «همپیمانی برای دموکراسی و عدالت» در منطقه کردستان، حاکمیت اقلیم را حزبی، خانوادگی و شکست‌خورده توصیف کرد و گفت که رهبران اقلیم به‌جای پایان دادن به این مدل شکست‌خورده، بحران‌ را به بحران می سپارند.

وی طی سخنرانی خود در کنگرە تاسیسی حزب همپیمانی برای دمکراسی و عدالت در سلیمانیه گفت که حاکمیت شکست‌خورده اقلیم، نە تنها توانایی پرداخت حقوق کاهش داده‌شده به مردم و تأمین حداقل خدمات‌رسانی به آنان را ندارد، بلکه به‌جای پایان دادن به این مدل شکست‌خورده حزبی و خانوادگی حاکمیتی، بحران‌های پی‌درپی ایجاد می‌کند و با اشتباهات مکرر مردم را در بحران و گرسنگی سرگردان کرده‌اند.

برهم صالح دیروز در اولین کنگره حزب تازه‌ تاسیس همپیمانی برای دموکراسی و عدالت در شهر سلیمانیه با اکثریت آرا اعضای کنگره به عنوان رهبر ائتلاف دموکراسی و عدالت انتخاب شد و در سخنرانی که پس از این انتخاب انجام داد گفت: بحران شدید کنونی اقلیم کردستان نتیجه کار برنامه‌ریزی‌شده برخی مراکز منفعت‌طلب است که با وجود شکست‌های بزرگ و پیاپی و نابود کردن اقلیم و سلب اعتماد شهروندان هنوز به انحصارطلبی، اعمال سلطه حزبی و غارت درآمدهای ملی میان خود ادامه می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «کردپرس» وی افزود که دلیل تشکیل این همپیمانی این است که حل بحران شدید کنونی اقلیم توسط یک حزب و فرد و منطقه ممکن نیست و نیاز به همکاری جمعی دارد.

برهم صالح هشدار داد که وضعیت اقلیم کردستان به حد انفجار اجتماعی رسیده و خطر تجزیه آن وجود دارد و نباید اجازه داد که حاکمیت به منوال کنونی ادامه یابد و همچنین عراق نیز برای حل مشکلات اساسی خود و روابط میان طیف‌ها و اقوام کشور و تأمین رفاه همگانی، نیازمند بازنگری سیاسی و اقتصادی، سراسری و فراگیر است و باید رقابت و هماهنگی اقتصادی را جایگزین برخوردها و مناقشات سیاسی کند.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول