اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب «برهم صالح»: برای رسیدن به قدرت در منطقه کردستان تلاش می‌کنیم

حزب تازه تاسیس «همپیمانی برای دموکراسی و عدالت» اعلام کرد که تلاش دارد قدرت در منطقه کردستان را به دست گیرد.

حزب «برهم صالح»: برای رسیدن به قدرت در منطقه کردستان تلاش می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «همپیمانی برای دموکراسی و عدالت» به ریاست «برهم صالح»، چهارشنبه (امروز)، اعلام کرد که به دنبال رسیدن قدرت در منطقه کردستان است.

«ریبوار کریم» سخنگوی این حزب در گفت‌وگو با «السومریة نیوز»، اظهار داشت: همپیمانی برای دموکراسی و عدالت، کنگره تاسیس خود را امروز در شهر سلیمانیه با حضور 500 نفر برگزار می‌کند تا در انتخابات آتی به طور یکدست شرکت نماید.

وی افزود: نوعی حالت ناامید در جامعه کردستان و عراق وجود دارد و تشکیل هر ائتلاف یا جنبشی که برای تحقق عدالت حقیقی در جامعه تلاش کند، نیاز مبرم شهروندان است که به دنبال بنای جامعه‌ای عادل و شفافند.

کریم در ادامه پیش بینی کرد که حزب همپیمانی برای دموکراسی و عدالت، از حمایت گسترده شهروندان برخوردار شود.

وی با اشاره به ناعدالتی‌های موجود در منطقه کردستان، گفت: یک گروه اقلیت، حکومت را در دست گرفته‌اند و اموال و حقوق شهروندان محروم را غصب کرده‌اند. لذا باید مقابل این افراد محتکر قدرت بایستیم و عدالت را برقرار کنیم و دولتی توانمند تشکیل دهیم. باید با طرف‌های سیاسی دیگر به طور مشترک و بر اساس شایستگی‌های کسب شده در انتخابات، اقدام کنیم تا عدالت را برقرار کنیم. در همین راستا نیز حزب همپیمانی برای دموکراسی و عدالت تلاش می‌کند که در منطقه کردستان به قدرت برسد.

این در حالی است که در سایه بحران‌های سیاسی و اقتصادی مختلف در منطقه کردستان، طرف‌های سیاسی مختلف در این منطقه خود را برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی طی ماه‌های آینده آماده می‌کنند. هرچند که هنوز «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان، زمان دقیق برگزاری این انتخابات را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول