اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بهار سال 1397

دومین نشست خادمان قرآن کریم پس از دو سال تعویق برگزار می‌شود

دبیر انجمن خادمان قرآن با بیان اینکه مشکلات مالی و قانونی دومین نشست خادمان قرآن را دو سال به تعویق انداخت، از برپایی این نشست در بهار سال 1397 با حمایت معاونت قرآن و عترت ارشاد خبر داد.

دومین نشست خادمان قرآن کریم پس از دو سال تعویق برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس مجمع خادمان قرآن کریم از سال 1393 به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد فعالیت خود را آغاز کرد و نخستین نشست این انجمن زمستان سال 1393 در مشهد مقدس با حضور 160 خادم قرآن کریم برگزار شد و در این جلسه دبیران کمیته‌های هشت‌گانه معرفی شدند.

دومین نشست خادمان قرآن کریم قرار بود بهار سال 1394 در نجف‌اشرف برگزار شود، اما به دلیل برخی مسائل امنیتی و همچنین عدم ثبت اساسنامه مجمع خادمان قرآن کریم این امر محقق نشد که پس از آن اخباری مبنی بر برپایی این نشست در تابستان منتشر شد اما بازهم این امر محقق نشد. البته نمایندگان کمیته‌های هشت‌گانه اقدام به برگزاری جلسات مختلف می‌کردند که نتایج آن نهایی شدن اساسنامه برای ثبت بود.

با تمام فعالیت‌ها اما به دلیل مشکلات مختلف دومین نشست خادمان قرآن که قرار بود سال 1394 برگزار شود، در سکوت خبری ماند تا اینکه مسئولان وعده برپایی دومین نشست را با بیش از دو سال تأخیر دادند.

محمدرضا پورمعین دبیر انجمن خادمان قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین نشست خادمان قرآن خبر داد و با اشاره به اینکه ما سعی داریم دومین جلسه مجمع که برگزاری آن بیش از دو سال به تعویق افتاده است، برگزار کنیم، گفت: مشکلات مالی و قانونی از مهم‌ترین دلایل تعویق در برگزاری مجمع عمومی بود که مشکلات قانونی با ثبت اساسنامه مجمع خادمان قرآن کریم مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی باید از سوی وزارت ارشاد برطرف شود، افزود: ما همچنان منتظر حمایت ارشاد برای برگزاری جلسه دوم خادمان قرآن کریم هستیم که امیدواریم با هماهنگی انجام شده این نشست بهار سال 1397 برگزار شود.

دبیر انجمن خادمان قرآن با اشاره به اهداف برگزاری دومین نشست خادمان قرآن کریم، گفت: امیدواریم در بهار سال 1397 مجمع خادمان قرآنی با اهدافی همچون بررسی اساسنامه، دریافت نفرات اصلاحی و تکمیلی و همچنین انتخاب قطعی نمایندگان و رئیس انجمن برگزار شود.

به گزارش فارس، انجمن خادمان قرآن هشت حوزه تخصصی همچون حوزه‌‌های «پژوهش، تفسیر و ترجمه»، «قاریان»، «حافظان»، «نرم‌افزار و سایت»، «هنر قرآنی»، «ناشران قرآنی»، «مدیران قرآنی» و «آموزش» دارد که هر کدام از خادمان عضو یکی از این کمیته‌ها هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول