اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ابتکار جالب دانشجویان روزه‌دار شیعه و سنی+تصاویر

ویژه برنامه حزب‌خوانی قرآن کریم، اقامه نماز وحدت و افطاری مشترک دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی با هدف تقویت تقریب و وحدت اتباع مذاهب اسلامی و همکاری دانشجویان شیعه و سنی تا 15 ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

ابتکار جالب دانشجویان روزه‌دار شیعه و سنی+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشجویان شیعه و سنی داخلی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در اقدامی جالب توجه اقدام به برگزاری مراسم معنوی حزب خوانی قرآن کریم، نماز جماعت و افطاری مشترک در ایام ماه مبارک رمضان کردند.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کنار گذاشتن اختلافات و تقویت وحدت امت اسلامی است. ماه رمضان ماهی است که در آن فضائل فراوانی نهفته و فلسفه روزه بندگی و نزدیکی به خدا است که این نکته مهم یکی از اساسی ترین مشترکات امت اسلامی است که می‌تواند همه مسلمانان را گردهم بیاورد و به این بهانه دل‌ها را  مهربان و رئوف کند.

ویژه برنامه حزب خوانی قرآن کریم، اقامه نماز وحدت و افطاری مشترک که به همت کانون اخلاق، انجمن علمی فقه و حقوق حنفی، هیئت آل یاسین، مجمع خادمان قرآن کریم و با همکاری سایر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی متشکل از دانشجویان شیعه و سنی از اول ماه رمضان آغاز شده تا 15 رمضان ادامه خواهد داشت نیز یکی از همین برنامه ها در راستای ایجاد و تقویت وحدت اسلامی در سایه همین مشترکات است.

این برنامه معنوی که نمادی از تقریب و وحدت اتباع مذاهب اسلامی و همکاری و همدلی دانشجویان شیعه و سنی داخل و خارج از کشور است  با حزب خوانی قرآن کریم از ساعت 20 در نمازخانه دانشگاه آغاز می‌شود و پس از آن ، نماز مغرب و عشاء به صورت جماعت و وحدت آفرین با حضور و مشاکت دانشجویان اهل سنت و اهل تشیع اقامه می‌شود.

سفره افطاری مشترک و وحدت بخش دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی نیز از دیگر برنامه هایی است که قبل از اذان با مشارکت و همدلی و همکاری در حیاط دانشگاه گسترده می‌شود و همه دانشجویان در ماه مهمانی و بندگی خدا سفره وحدت آفرین ماه رمضان دانشگاه مذاهب اسلامی پیامی مهم و ارزنده به همه مسلمانان می‌دهند.

گفتنی است در شرایطی که جهان اسلام امروزه با مشکلات و گرفتاری‌های اساسی همچون افراط و تکفیر و تعصب و خشونت و ... رنج می‌برد این اقدام و ابتکار دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی این پیام را به مسلمانان می دهد که شیعه و سنی با اتکا به مشترکات بزرگ امت نبی مکرم اسلام(ص) می توانند در کنار هم یک زندگی مسالمت آمیز و همزیستی انسانی و اسلامی را تجربه کنند که این اتفاق گرانبها  و ارزشمند و این الگوی تقریب عملی و علمی به برکت انقلاب اسلامی در ایران اسلامی و به طور خاص در دانشگاه مذاهب اسلامی سالهاست که تجربه می‌شود و می تواند الگویی برای همگان باشد.

 

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول