اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

رای قاطع ملت سوریه به اسد

خبرگزاری جمهوری اسلامی از دمشق گزارش داد در رفراندوم عمومی ریاست جمهوری که روز یکشنبه در سراسر این کشور برگزار شد. حافظ اسد با کسب اکثریت قاطع 97/99 آرای رای دهندگان برای سومین بار به عنوان ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد.

رای قاطع ملت سوریه به اسد

رخدادهای 22 بهمن 63

چکیده:

  • میلیون ها نفر در یک راهپیمایی کم نظیر طلوع فجر هفتمین سال انقلاب را جشن گرفتند.

 

  • امام خمینی در مورد مسئولیت های قوای سه گانه و مردم در شرایط حساس امروز پیام مهمی را صادر کردند.

 

  • به تمام متصدیان امور و دست اندرکاران کشور هشدار می دهم که قدر این جوانان حزب اللهی را بدانید و از آنان قدردانی کنید.

 

  • شورای قضایی و قضات محترم در سراسر کشور باید احراز کرده باشند که در هر صورت از تبلیغات باطل و تهمت ها و افتراها در امان نیستند. بنابراین، اعتنا به این امور و خدای نخواسته خروج از اعتدال و عدالت الهی و صراط مستقیم انحراف است.

 

  • با کسب اکثریت قاطع آرا حافظ اسد برای سومین بار به ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد.

 

  • شیعیان لبنان در یک تظاهرات باشکوه مسلحانه سالگرد ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

 

راهپیمایی میلیونی در سراسر کشور

مردم مسلمان و مبارز ایران دیروز در شهرهای مختلف ایران با برپایی تظاهرات و راهپیمایی میلیونی سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و یک بار دیگر در کوچه و خیابان شهرهای کشورمان پرچم فخر و شرف و غرور را به اهتزاز درآوردند. در تهران همزمان با راهپیمایی باشکوه مردمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز با کلیه تجهیزات انفرادی و نیز ماسک های مخصوص بمباران شیمیایی در میدان آزادی رژه رفتند.

در قطعنامه پایانی راهپیمایان حمایت خود را از جنبش های آزادی بخش جهان، پشتیبانی از مقام ریاست جمهوری، شورای نگهبان، قوه قضائیه و دولت خدمتگزار را اعلام داشته و یاداور شده اند که تحول اساسی در سیستم اداری و ریشه کن کردن نارسائی های کشور از ضرورت های عمده کشور بوده و آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با مسئولین کشور در حل مسائل و مشکلات همچون حل مسئله زمین، کشاورزی، مهاجرت، تورم و توزیع و اجرای هر چه بهتر فرمان امام در این زمینه اعلام داشتند.(1)

 

امام خمینی: مسئولین، صاحبان اصلی انقلاب را با بهانه های بی اساس پس نزنند

امام امت به مناسبت هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پیام مهم و تاریخی صادر فرمودند که این پیام توسط فرزند ایشان حاج سید احمد خمینی در میدان آزادی قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: امروز جنگ اصلی ترین مسأله کشور است. ملت عزیز باید توجه داشته باشد که در کشوری زندگی می کند که بیش از چهار سال است که در جنگ بسر می برد و شهدای بزرگ تقدیم اسلام و انقلاب نموده است و اکثر نارسایی ها به مناسبت تحمیل جنگ از طرف ابرقدرت ها بر ماست. امروز اسلام در مقابل تمامی کفر است و با کوچکترین درنگ در این امر حیاتی چنان ضربه ای خواهیم خورد که جبرانش به این زودی ها میسر نمی شود. باید شور و شوق دفاع از میهن اسلامی و اسلام را در تمامی قلب ها زنده نگه داشت.

در ادامه این پیام امام تاکید کرده اند: به تمام متصدیان امور و دست اندرکاران کشور هشدار می دهم که قدر این جوانان حزب اللهی را بدانید و از آنان قدردانی کنید و آنان را تشویق نمایید و در آغوش محبت خود حفظ کنید. اینان بودند که ایران را نجات دادند و از این پس همین ها هستند که انقلاب را پاسداری می کنند. مسوولین، صاحبان اصلی انقلاب را با بهانه های بی اساس پس نزنند تا به جای آنان کسانی را که وارثان رژیم گذشته و وابستگان فکری به آنان هستند جایگزین کنند. البته باید از متخصصان متعهد و یا لااقل غیر معاند استفاده شود، لکن نه به قیمت کنار گذاشتن صاحبان اصلی انقلاب. چشم ها و گوش ها را باز کنید که دشمنان، حیله بازان کارکشته هستند و ممکن است از ساده دلی شما استفاده کنند و مراکز حساس را کم کم به دست گیرند و انقلاب را به سوی غرب یا شرق بغلتانند.

امام در پیام خود خطاب به شورای عالی قضائی نیز تاکید کرده اند: از شورای محترم قضایی تقاضا می شود نگذارند اشخاص نفوذی غیرمتعهد، این دستگاه مقدس اسلامی را آلوده نمایند. و درباره زندانیان عنایت خاص داشته باشند که نه از مستحق حدود و تعزیرات شرعیه از مجازات الهیه بدون مجوز شرعیه صرف نظر کنند و نه خدای نخواسته غیر مستحقی مظلوم واقع شود. نه ساده اندیشی کنند که منحرفین و مفسدین رها شده و به فساد خود ادامه دهند و نه کسانی که چنین نیستند، حتی یک روز دربند باشند، قاضی پس از شرایط معتبره شرعیه باید در اجرای موازین قضایی سخت و صلب باشد، نه تحت تأثیر عواطف و جوسازی های مورد واقع شود و از اجرای احکام خدا سرپیچد و نه با جوسازی های منحرفان و انتقام جویان، برخلاف موازین الهی از رحمت بر بندگان خدا دریغ کند که هر دو طرف افراط و تفریط، برخلاف عدل الهی است و آقایان شورای قضایی و قضات محترم در سراسر کشور باید احراز کرده باشند که در هر صورت از تبلیغات باطل و تهمت ها و افتراها در امان نیستند. بنابراین، اعتنا به این امور و خدای نخواسته خروج از اعتدال و عدالت الهی و صراط مستقیم انحراف است و اجتناب از آن وظیفه الهی است.(2)

 

پیروزی قاطع حافظ اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه

خبرگزاری جمهوری اسلامی از دمشق گزارش داد در رفراندوم عمومی ریاست جمهوری که روز یک شنبه در سراسر این کشور برگزار شد. حافظ اسد با کسب اکثریت قاطع 97/99 آرای رای دهدگان برای سومین بار به عنوان ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد.

همین گزارش حاکیست تنها 376 رای مخالف به تجدید ریاست جمهوری حافظ اسد به صندوق ها ریخته شد تعداد آرای سفید نیز 1458 رای بود. لازم به ذکر است جمعیت سوریه حدود 10 میلیون و 600 هزار نفر است.(3)

 

راهپیمایی شیعیان لبنان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

شیعیان لبنان در یک تظاهرات باشکوه مسلحانه سالگرد ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

در این تظاهرات که با آرامش کامل برگزار شد زنان محجبه و مردان مسلح لبنانی با تکرار شعارهای انقلابی یک بار دیگر حمایت خود را از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. تظاهرکنندگان در این راهپیمایی باشکوه عکس هایی از امام خمینی و رهبران انقلاب را با خود حمل می کردند در میان خبرگزاری های خارجی تنها آسوشیتدپرس طی یک خبر کوتاه تظاهرات شیعیان انقلابی لبنان در بیروت را منتشر کرد.(4)

منابع:

1. کیهان، 23 بهمن 63، ص 3
2. کیهان، 23 بهمن 63، ص 20
3. جمهوری اسلامی، 23 بهمن 63، ص 3
4. جمهوری اسلامی، 23 بهمن 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول