اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پیروزی در میدان خبر پیروزی در همه میدان ها است

آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور: داشتن یک خبرگزاری کارامد از لحاظ کیفیت خواهد توانست دشمن را در میدان های خبری و غیرخبری شکست دهد و شکست و پیروزی در میدان خبری شکست و پیروزی در تمامی زمینه ها را در پی خواهد داشت.

پیروزی در میدان خبر پیروزی در همه میدان ها است

رخدادهای 23 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: شکست و پیروزی در میدان خبر شکست و پیروزی در تمامی زمینه ها را در پی خواهد داشت.

 

  • آیت الله منتظری خواستار برنامه ریزی برای رفع گرانی شد.

 

  • بیش از 5 هزار تن ذخایر اورانیوم در یزد کشف شد.

 

  • سرپرست سازمان اوقاف: قانون ابطال اسناد مالکیت موقوفات فروخته شده در رژیم سابق به زودی در سراسر کشور اجرا می شود.

 

رئیس جمهور: ما در مقابل تهاجم خبری غرب اصلا احساس عجز نمی کنیم

رئیس جمهور دیروز در دیدار با سرپرستان دفاتر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی بر لزوم هماهنگی نمایندگان خبرگزاری با نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی تاکید کرد.

آیت الله خامنه ای در همین زمینه گفت: داشتن یک خبرگزاری کارامد از لحاظ کیفیت خواهد توانست دشمن را در میدان های خبری و غیرخبری شکست دهد و شکست و پیروزی در میدان خبری شکست و پیروزی در تمامی زمینه ها را در پی خواهد داشت.

رئیس جمهور خطاب به سرپرستان دفاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در خارج از کشور اظهار داشت: گاهی اوقات ما از خبرهای دنیا عقب هستیم و یا دستگاه خبری ما در موقع مناسب ما را در جریان خبرهای جهان قرار نمی دهد و حتی ما را در جریان خبرهایی که ممکن است علیه ما ساخته شود قرار نمی دهد لذا وظیفه شما خواهران و برادران این است که هدف های تبلیغات زهرآگین آنها را در آینده پیش بینی کنید و پادزهر آن را بیابید.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در مقابل تهاجم خبری غرب اصلا احساس عجز نمی کنیم بلکه احساس می کنیم آمادگی روحی برخورد با آنها در ما وجود داد.(1)

 

دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با آیت الله منتظری

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت الله منتظری دیدار کردند. در این دیدار مسائل و مشکلات کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: اگر سیاست دولت در جهت میدان دادن بیشتر به بخش خصوصی در توزیع فعالتر شود و توزیع کالاهای غیرضروری و غیراساسی عملی شود به یقین بسیاری از مسائل مربوط به پرسنل جدید و استخدام های زائد دولت و تشریفات مربوط به اینها از عهده دولت خارج می شود.

آیت الله منتظری تاکید کرد: دولت اگر سوبسید می دهد آن را برای قشر تولید کننده روستایی یا کارگران کارخانجات و کارمندان کم درآمد اختصاص دهد نه برای رفاه بیشتر شهرنشینان و یا مصرف زدگان اینگونه مخارج برای دولت سنگین است و کمیسیون بودجه باید برای آنها فکری کند.(2)

 

کشف معدن اورانیوم در ساغند یزد

پس از 3 سال تلاش بی امان کارشناسان و کارگران متعهد سازمان انرژی اتمی ایران بیش از5 هزار تن ذخایر اورانیوم در منطقه ساغند یزد کشف شد.

بر اساس این گزارش آقایان سرحدی زاده وزیر کار و امور اجتماعی، بانکی رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون نخست وزیر و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به همراه تنی چند از کارشناسان برنامه و بودجه به منظور بررسی نحوه اکتشاف معادن اورانیوم و تصمیم گیری های لازم از مطقه ساغند بازدید کردند.

در پایان این بازدید آقای بانکی در گفت و گو با واحد مرکزی خبر یزد گفت: نوار بسیار عظیمی از معادن غنی اورانیوم، آهن، سرب و روی در این منطقه وسیعی از ساغند، چادر ملو تا بافق یزد کشف شده و این امید را برای جمهوری اسلامی فراهم آمده که صنعت عظیمی را با استفاده از این  معادن در این منطقه تدارک ببیند و پایه ای محکم برای استقلال کشور بسازد.(3)

 

ابطال اسناد فروش موقوفات در رژیم گذشته

گردهمایی سراسری احیای موقوفات کشور با حضور حجج اسلام امامی جمارانی و نظام زاده نمایندگان امام در سازمان اوقاف، اعتمادیان سرپرست سازمان اوقاف کشور و مدیران کل و روسای اوقاف سراسر کشور به منظور بررسی نحوه اجرای قانون ابطال اسناد مالکیت موقوفات به فروش رفته در رژیم سابق در محل مسجد الغدیر شمیران تشکیل شد.

در حاشیه  این سمینار اعتمادیان سرپرست سازمان اوقاف کشور در گفت و گویی با اشاره به فروش اراضی موقوفه در رژیم سابق به عناوین مختلف به خصوص با تعبیر غلط اصلاحات ارضی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مسائلی که در سازمان اوقاف مطرح شد همان بازگشت موقوفات متصرفه زمان طاغوت بود و حضرت امام نیز فرمودند کلیه آن معاملات باطل است لذا قانون ابطال اسناد موقوفات فروخته شده در رژیم سابق به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسید و برای اجرا به سازمان اوقاف ابلاغ شد. و اینک سازمان آماده برگرداندن بیش از 200 هزار رقبه موقوفه به وقف و اجرای نیات خیر واقفین است.(4)

منابع:

اطلاعات، 23 دی 63، ص 3
کیهان، 23 دی 63، ص 22
جمهوری اسلامی، 23 دی 63، ص 9
کیهان، 23 دی 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول